معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام از مهار اولیه آتش سوزی محدوده زیستگاهی و جنگلی دامنه کبیرکوه بعد از ۱۵ ساعت تلاش خبر داد.

علیرضا محمدی اظهار کرد: این آتش سوزی جنگل های گردکانه شهرستان بدره در دامنه کبیرکوه واقع در محدوده تحت مدیریت محیط زیست مشرف به روستای زرانگوش شهرستان بدره از ساعت پنج بامداد امروز رخ داد.

وی افزود: این حریق صبح با حضور نیروهای محیط زیست و دیگر دستگاه های عضو ستاد مقابله با آتش سوزی و همچنین مردم محلی مهار شده بود اما به علت وزش شدید باد کنده های نیم سوز مجدد شعله ور شدند و باتوجه به تراکم پوشش گیاهی مراتع منطقه دوباره آتش سوزی گسترش یافت.

محمدی ادامه داد: با وجود تلاش نیروهای مستقر در منطقه اما شدت آتش سوزی و کوهستانی و سخت مسیر بودن محل، لزوم استفاده از بالگرد را ضروری کرد.

وی یادآور شد: با همکاری ستاد مدیریت بحران استانداری ایلام یک فروند بالگرد متعلق به جمعیت هلال احمر برای مشارکت در مهار آتش به منطقه اعزام شد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام بیان کرد: هر چند در حال حاضر آتش سوزی مهار شده است، اما نیروها در منطقه استقرار دارند تا از شعله ور شدن مجدد آتش سوزی جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: علت آتش سوزی و مساحت منطقه خسارت دیده در دست بررسی است.

برچسب ها: آتش سوزی ، جنگل ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.