مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد گفت: برای رفع کمبود آب شرب شهرستان اردکان پیگیر تکمیل و بهره برداری خط انتقال آب خلیج فارس به اردکان هستیم.

جلال علمدار مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد در جلسه تامین آب شرب شهرستان اردکان که با حضور مصطفی پوردهقان نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: با توجه به شرایط شکننده در تامین آب شرب و بهداشتی شهر اردکان مقرر شد پیگیری لازم به منظور تسریع در تکمیل و بهره برداری از خط انتقال آب خلیج فارس به این شهر به عمل آید.

او کمبود آب شهر اردکان را ۱۰۰ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر نیاز آبی شهر اردکان بالغ بر ۴۷۵ لیتر بر ثانیه است که آب مورد نیاز این شهر از محل آب انتقالی کوهرنگ، منابع آب زیرزمینی در اختیار و همچنین چاه‌های استیجاری تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد از تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی نماینده مردم اردکان به منظور حفر و تجهیز یک حلقه چاه برای تامین آب پایدار روستای توت خبر داد.

علمدار بر تسریع در عملیات حفر و تجهیز یک حلقه چاه برای رفع کمبود آب شرب بخش عقدا تاکید کرد و اظهار داشت: این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال در قالب قرارداد عمرانی در حال اجرا است که نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی قول تامین بخشی از هزینه این پروژه را دادند.

او به ایجاد تاسیسات فاضلاب در روستای ساغند اشاره کرد و گفت: پس از بحث و تبادل نظر در این خصوص، قرارداد مورد نظر تنظیم و جهت امضا به سرمایه گذار خصوصی تحویل داده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار