شهردار خرم آباد گفت: توقف پروژه تقاطع غیرهمسطح امام رضا(ع) کوی مسکن مهر صحت ندارد و هیچگونه تصمیمی مبنی بر تعطیلی طرح نیز گرفته نشده است.

داریوش بارانی بیرانوند اظهار کرد: کارشکنی از سوی برخی اعضای شورای شهر خرم آباد برای اجرای تقاطع غیرهمسطح امام رضا(ع) کوی مسکن مهر به هیچ عنوان صحت ندارد بلکه موضوع اختلاف درخصوص مباحث فنی، حقوقی و مالی بر سر دوسطحی(داشتن یک روگذر) یا سه‌ سطحی( داشتن ۲ روگذر) بودن تقاطع مطرح است.

وی با بیان اینکه اجرای ۲ سطحی تقاطع غیرهمسطح امام رضا(ع) جوابگوی حجم ترافیک منطقه است افزود: درخصوص مبحث حقوقی طرح نیز ارتفاع بالای پروژه در صورت اجرای سه سطحی توسط برخی نهادها مطرح است ضمن اینکه در صورت اجرای ۲ سطحی، صرفه جویی مالی بیشتری صورت خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: اجرای سه سطحی پروژه حدود ۲ هزار میلیارد ریال و اجرای ۲ سطحی آن حداقل یکهزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

شهردار خرم آباد با تاکید بر اینکه اجرای ۲ سطحی پروژه جوابگوی مسایل فنی و ترافیکی مسیر خواهد بود اضافه کرد: هیچگونه تصمیمی مبنی‌ بر تعطیلی پروژه تقاطع غیر همسطح کوی امام رضا (ع) و قطع همکاری شهرداری خرم‌آباد با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) به عنوان پیمانکار اتخاذ نشده است.

بارانی بیرانوند با اشاره به اینکه موضوع اجرای ۲ سطحی یا سه سطحی بودن پروژه ظرف روزهای آتی تعیین تکلیف خواهد شد افزود: حضور قرارگاه خاتم الانبیا (ص) برای استان یک فرصت مدیریت شهری است که نمونه های موفقی از همکاری با این قرارگاه همچون تقاطع شهدای جاویدالاثر الگویی در کسب رضایتمندی مردم بوده است.

شهردار خرم آباد همچنین درخصوص جابجایی انشعابات برخی دستگاه های خدمت رسان از درون سایت اجرای تقاطع گفت: خوشبختانه با همکاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و دستگاه های خدمت رسان تمامی انشعاب ها جابجا شدند و بزودی عملیات اجرای این طرح ضروری شهر با رعایت مسایل ترافیکی آغاز خواهد شد.

بارانی بیرانوند افزود: ۲ پروژه شهری دیگر با مشارکت و همکاری قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در حال تدوین است که بزودی اطلاع رسانی های لازم در خصوص این طرح ها صورت خواهد گرفت

پروژه تقاطع غیرهمسطح امام رضا(ع) فروردین ماه امسال با هدف کاهش مسایل ترافیکی کوی مسکن مهر خرم آباد کلنگ زنی و مقرر شد ظرف مدت ۲۴ ماه به بهره برداری برسد که ۵۰ درصد اعتبارات مورد نیاز این تقاطع از منابع دولتی و مابقی نیز برعهده شهرداری خرم آباد خواهد بود.

تعویق در انسداد تقاطع غیرهمسطح شهدای جاویدالاثر

بارانی بیرانوند همچنین در خصوص انسداد تقاطع غیرهمسطح شهدای جاویدالاثر خیابان شریعتی به منظور اجرای درز انبساط پل ها عنوان کرد: پل ها و روگذرها در چند قسمت اجرا و درزهای سازه با مصالح پرمی شوند که پس از اینکه زیر بار ترافیک قرار می گیرند این مواد خارج و جای آنها به منظور جلوگیری از سر و صدا در هنگام انبساط و انقباض پل با لاستیک های ارتجاعی پر می شود.

وی ادامه داد: این امر کار بسیار فنی و معمول بوده که از تعهدات قرارگاه می باشد ضمن اینکه در زمان اجرا، تردد در خیابان شریعتی برقرار است و تلاش می شود یک مسیر از روگذر نیز باز باشد تا مشکلی برای رفت و آمد شهروندان ایجاد نشود.

شهردار خرم آباد با اشاره به مطالبه مردم در به تعویق انداختن عملیات اجرا عنوان کرد: با توجه به گرمای هوا، سختی های توقف در ترافیک و همچنین در پیش رو بودن مراسم اربعین حسینی ترتیبی اتخاذ شد که این امر به روزهای خنک تری موکول شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.