صادرات ایران به امارات در ۳ ماه نخست سال ۱۴۰۳، رشد ۳۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرد.

دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران گزارشی از روند تجارت ایران و امارات در ۳ ماه نخست سال جاری ارائه داد.

 در این گزارش آمده است؛ در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳  میزان صادرات ایران به امارات یک میلیارد و هفتصد و هفتاد و چهار میلیون دلار گزارش شده که با افزایش ۴۱۱ میلیون دلار نشانگر رشد ۳۰ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل است. 

١٠ قلم عمده کالا‌های صادراتی ج. ا ایران به امارات عبارتند از؛ سایر گاز‌های نفتی، مواد آروماتیک، سایر روغن‌های نفتی، قیر، محصولات شیمیایی آلی، سایر پتروشیمی، سایر پایه نفتی، سایر صنایع فلزی، گوجه فرنگی و کاتد مس.

واردات ایران از امارات در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ به میزان ۴ میلیارد و ۴۰۰ و نود و یک میلیون دلار اعلام گردیده که شاهد افزایش واردات از این مبدا به میزان ۳۶۱ میلیون دلار بوده‌ایم که این عدد رشد ۹ درصدی واردات از این کشور را در این مدت نشان می‌دهد.

اهم اقلام عمده کالا‌های وارداتی از امارات در مدت مذکور شامل: گوشی تلفن همراه، فلزات گرانبها، ذرت، صنایع تبدیلی، خوراک دام و طیور و آبزیان، دانه‌های روغنی، محصولات نساجی، کود شیمیایی و تجهیزات نیروگاهی.

همچنین شایان ذکر است که امارات به‌عنوان اولین مبدا واردات کالا به ایران در سال ۱۴۰۲ بوده و کالا‌های وارداتی از طریق این کشور، عمدتا تولید امارات نبوده و صرفا به دلیل مشکلات ناشی از تحریم و نقل و انتقالات پولی، با تغییر اسناد به‌نام امارات به‌عنوان مبدا واردات ثبت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار