وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از روند مرمت قلعه تاریخی بدلبوی ارومیه بازدید کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز شنبه ۳۰ تیر در جریان بازدید از طرح مرمت قلعه تاریخی بدلبوی ارومیه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: روستای بدلبو در یک منطقه با طبیعت بکر و آب و هوای خوب قرار گرفته و همین موضوع بهترین فرصت برای توسعه گردشگری در این منطقه است. 

سیدعزت‌الله ضرغامی با تاکید بر ضرورت تسریع در اقدامات مرمتی بنا افزود: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حمایت‌های لازم را در این راستا خواهد داشت. 

او با بیان اینکه درنورپردازی مجموعه باید دقت شود تا مجموعه فاخری به بهره‌برداری برسد، ادامه داد: معرفی قلعه بدلبو نیز از جمله دیگر اقداماتی است که برای شناساندن بیشتر این مجموعه باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز گفت: مرمت قلعه بدلبو با مشارکت بخش خصوصی و زیر نظر کارشناسان این اداره‌کل از چند سال پیش آغاز شده و در این مدت کمک‌های فنی و اعتباری لازم از این پروژه انجام شده است و اخیرا نیز ۵ میلیارد تومان تسهیلات کم‌ بهره به این اثر تاریخی اختصاص داده شده است و در صورت بهره‌برداری، قلعه بدلبو می‌تواند تبدیل یک اقامتگاه بوم‌گردی فاخر شود.

مرتضی صفری تصریح کرد: قلعه بدلبو دارای بخش‌های مختلف از جمله ۲۰ سوئیت، حمام سنتی و ... بوده و از جمله ویژگی‌های معماری قلعه تاریخی بدلبو وجود تعداد زیاد قوس‌های آن است که به نوبه خود درمیان آثار تاریخی آذربایجان غربی کم‌یاب است.

در جریان این بازدید، مدیران استانی از جمله استاندار آذربایجان غربی در خصوص وضعیت قلعه تاریخی بدلبوی ارومیه، ساخت هتل بوتیک و همچنین راه دسترسی به این مکان تاریخی تفریحی توضیحاتی ارائه داده و وزیر میراث فرهنگی در خصوص رفع مشکلات آن، قول مساعد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.