۱۴۲ طرح کشاورزی در آذربایجان‌غربی آماده بهره‌برداری شد

رییس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: به مناسبت دهه فجر ۱۴۲ طرح کشاورزی و تولیدی در استان به بهره‌برداری می رسد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در گفتگوی خبری با اصحاب رسانه گفت: ۱۴۲ پروژه عمرانی و تولیدی کشاورزی با اعتبار ۳۱ هزار میلیارد ریال برای افتتاح همزمان با گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آماده شده است.

خسرو شهبازی افزود: با بهره برداری از این پروژه‌ها برای یک‌هزار و ۷۶۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد و پنج هزار و ۲۰۰ نفر تثبیت اشتغال شده و بیش از ۲۳ هزار خانوار نیز از عواید اجرای این طرح‌ها بهره مند می‌شوند.

وی بیان کرد: از مجموع این پروژه ها، بیشترین پروژه مربوط به ۷۸ طرح در بخش آب و خاک و امور فنی و مهندسی به منظور مدیریت بهینه مصرف آب کشاورزی و توسعه سیستم‌های نوین آبیاری با اعتبار هزینه شده یک‌هزار و ۸۲ میلیارد ریال است که یک‌هزار و ۳۶ میلیارد ریال از این اعتبار از محل کمک‌های بلاعوض دولتی تامین شده است.

وی اظهار کرد: ۱۵ پروژه نیز در زیر بخش معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی با اعتبار هشت هزار و ۳۹۲ میلیارد ریال و با ۴۱۹ اشتغال پایدار آماده بهره‌برداری است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: این پروژه‌ها شامل ۲ واحد تولید اسانس (آب میوه و عرقیات گیاهی)، ۲ واحد تولید مکمل غذایی، یک واحد کشتارگاه صنعتی دام، سه واحد بسته بندی میوه، سه واحد پوره میوه، ۲ واحد بسته بندی انواع گوشت، یک واحد سورتینگ بذر کدو و آفتابگردان و یک واحد احداث سردخانه است.

شهبازی ادامه داد: ۱۱ پروژه نیز در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتبار ۴۷۸ میلیارد ریال با ۱۱۹ فرصت شغلی آماده بهره‌برداری است؛ این پروژه‌ها شامل پنج مورد احداث ایستگاه پمپاژ، خط انتقال و تامین آب شرب روستای عشایری و یک مورد بازسازی و مرمت ایل‌راه عشایری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.