ایجاد ۱٠٠ مرکز سراج در سطح کشور

رییس مرکز سلامت روان وزارت بهداشت گفت: با هدف کنترل بیمار‌های روان شناختی ۱٠٠ مرکز سلامت رواجی و اجتماعی در کشور ایجاد می شود.

رییس مرکز سلامت روان وزارت بهداشت در بازدید از مرکز سراج سلماس در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با هدف کنترل بیمار‌های روان شناختی ۱٠٠ مرکز سلامت روانی و اجتماعی موسوم به مراکز سراج  در کشور ایجاد می شود که هر یک از آنها به ۳۰۰ هزار نفر جمعیت ارائه خدمات خواهد کرد.

دکتر صدیقه خادم با اشاره به آغاز طرح سراج اضافه کرد: در حوزه معاونت بهداشت، طرحی تحت عنوان سلامت روان و مراقبت اجتماعی با رویکرد پیشگیری درحال اجراست که اکنون ۲۳ واحد آن در کشور فعال است.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم که امسال در نقاط مختلف کشور مراکز سراج را  به ۱٠٠ مرکز افزایش دهیم ادامه داد: برای سال آینده نیز ایجاد ۴٠٠ مرکز در نظر گرفته شده است. 

رییس مرکز سلامت روان وزارت بهداشت با اعلام اینکه مرکز سراج تنها در شهرستان سلماس در آذربایجان غربی ایجاد شده است گفت: امسال مراکز سراج در چهار شهرستان اذربایجان غربی نیز افتتاح خواهد شد. 

خادم با بیان اینکه معضلاتی مانند اعتیاد و مشکلات روانشناختی با تشخیص به موقع قابل کنترل و درمان هستند، گفت: برنامه سلامت خانواده که از سوی وزارت بهداشت آغاز شده، با هدف پیشگیری درحال اجراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.