رییس کل دادگستری کرمان به همراه جمعی از مسئولان با حضور در کارخانه فرو آلیاژ رباط با مدیران، متخصصان و کارگران این واحد‌های تولیدی گفتگو کردند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی به همراه جمعی از معاونان و مسئولان ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور در کارخانه فرو آلیاژ رباط به صورت مستقیم با مدیران، مهندسان، متخصصان و کارگران این واحد‌های تولیدی گفتگو کردند و پای درد ودل سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی نشستند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: برخی از دستورالعمل‌ها و سیاست‌ها به گونه‌ای است که موانع زیادی را جلوی پای صنایع و معادن گذاشته است، اما با همت دستگاه قضائی استان کرمان بسیاری از مشکلات و مسائل واحد‌های تولیدی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان رفع شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در حاشیه بازدید از کارخانه فروآلیاژ رباط کرمان بیان کرد: ویژگی بارز کارخانه فروآلیاژ رباط کرمان استفاده از نیروی انسانی داخلی، استعداد و سلیقه ایرانی در طراحی‌ها و مهندسی بومی است همچنین این واحد صنعتی در ساخت ماشین آلات از نیرو‌های داخلی استفاده کرده است که جا دارد این کارخانه بعنوان الگویی برای سایر صنایع معرفی شود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با بیان این مطلب که کارخانه فروآلیاژ رباط کرمان زمینه اشتغال ۹۰۰ نفر را به صورت مستقیم و بیش از دو برابر این تعداد را به شکل غیرمستقیم فراهم کرده است، اظهار داشت: تولیدات و محصولات این مجموعه جزو محصولات استراتژیک کشور می‌باشد و مواد خام را به سه ماده پر ارزش تبدیل می‌کند که ۹۵ درصد یکی از این سه محصول را به خارج از کشور صادر می‌کند و ارزآوری خوبی را ایجاد کرده است.

وی با بیان این مطلب که کارخانه فروآلیاژ رباط کرمان در استان و کشور از نظر کیفیت تولیدات، شاخص و پیشگام می‌باشد، ادامه داد: امیدواریم با فراهم شدن زمینه استفاده حداکثری از ظرفیت این واحد صنعتی، شاهد شکوفایی بیشتر این کارخانه باشیم و با کمک دیگر نهاد‌های ذیربط، از صددرصد ظرفیت این کارخانه استفاده شود.

حجت الاسلام حمیدی عنوان کرد: یکی از گلایه مندی‌های مدیران این کارخانه ایجاد محدودیت‌ها در حوزه تامین انرژی از جمله برق و آب مورد نیاز صنعت است، که در این رابطه دستگاه قضائی تابع سیاست‌های کلی نظام می‌باشد و توصیه می‌گردد واحد‌های تولیدی بزرگ برای تامین انرژی برق خود به سمت خودکفایی بروند.

رییس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات کارخانه فروآلیاژ رباط کرمان، موضوع تامین آب مورد نیاز این واحد صنعتی با توجه به طرح‌های توسعه‌ای آن است که بایستی این موضوع نیز از طریق دستگاه‌های متولی و ستاد اقتصاد مقاومتی مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تاکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر لزوم حمایت از تولید و اشتغال، تصریح کرد: دستگاه قضائی استان با تشکیل جلسه اقتصاد مقاومتی با محوریت کارخانه فروآلیاژ رباط کرمان مشکلات مالیات و پولی و بانکی این کارخانه بررسی و تدابیر لازم در جهت رفع مشکلات موجود این کارخانه وضع خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار