مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت: فردا شنبه ۴۱ پروژه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع دستی به ارزش ۳۹۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان از آماده بهره برداری شدن ۴۱ پروژه گردشگری و میراث‌فرهنگی در استان خبر داد و افزود: این طرح ها چندین مهمان خانه و اقامتگاه بوم گردی، سفره خانه سنتی، مراکز آب درمانی، مرمت و محوطه سازی آثار تاریخی و سرویس های بهداشتی را شامل است.

مرتضی صفری ادامه داد: برای اجرای این طرح ها  ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است  و فردا شنبه سی ام تیرماه  با حضور وزیر میراث‌فرهنگی افتتاح می‌شود.

وی به تشریح برنامه های سفر وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پرداخت و گفت: مهندس سید عزت‌الله ضرغامی، روز شنبه، ۳۰ تیر ۱۴۰۳ در سفری یک روزه به ارومیه سفر می‌کند در این سفر قرار است ۴۱ پروژه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع دستی به ارزش ۳۹۰۰ میلیارد ریال به‌صورت وبیناری به بهره‌برداری برسد.

صفری می گوید: بازدید از تعدادی از بنا‌های تاریخی و پروژه‌های گردشگری ارومیه از جمله مسجد جامع مربوط به دوره سلجوقیان، خانه تاریخی انصاری، قلعه بدلبو، مدرسه تاریخی هدایت و ... در دستور کار قرار دارند.

به گفته وی رونمایی از اتمام مرمت کامل مدرسه تاریخی ۲۲ بهمن ارومیه، رونمایی از اتمام مرمت فاز یک مسجد جامع، حضور در جلسه شورای اداری و تجلیل از هنرمندان پیشکسوت صنایع‌دستی از دیگر برنامه‌های سفر وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.