نیکوکار گفت: مطالعات نشان می‌دهد که عوامل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مهم‌ترین عامل ورودی به زندان‌ها هستند.

ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان در شهرستان قدس در جمع خیرین بیان داشت: تورم عناوین مجرمانه در قوانین متفرق منشا تقنینی دارد.

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران اظهار داشت: علت افزایش زندانیان را باید در مجموعه اقدامات دستگاه‌های اجرایی، تقنینی و قضایی دنبال کرد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ عنوان مجرمانه احصا شده است که هزار و ۸۰۰ عنوان آن در دادگستری و اداره زندان‌ها ثبت شده است.

نیکوکار در پاسخ به سوال مطرح شده که آیا تورم با افزایش ورودی جرم سرقت به مراجع قضایی مرتبط است؟ گفت: مطالعات صورت گرفته این موضوع را تایید می‌کند، علل اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و سیاسی در افزایش نرخ ورودی افراد به زندان‌ها تاثیر دارد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: به همکاران قضایی توصیه می‌کنم که بر اساس سیاست‌های قضایی و همچنین دستور ریاست قوه قضاییه و تاکید رئیس کل دادگستری استان تهران حتی الامکان با استفاده از ظرفیت‌های قانونی از اعزام متهمانی که قادر به سپرده تامین کیفری هستند به زندان‌ها خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار