دو مقام ارشد پیشین افغانستان در پیام هایی، محرم و عاشورا را محور اخوت و همدلی مردم افغانستان خواندند.

حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، فرارسیدن ایام محرم به خصوص روز عاشورا را به مسلمانان جهان تسلیت گفت و با درود به روح امام حسین علیه السلام و شهدای کربلا، حماسه عاشورا را نهضت تاریخی و اصلاحی دانست و آن را شایسته احترام همه مسلمانان جهان خواند.

رئیس جمهور پیشین افغانستان در پیام خود با بیان اینکه مردم افغانستان در عاشورا با اتحاد و توافق کامل عزاداری می کنند، آموزه های دین مقدس اسلام را محور وحدت، اخوت و برادری مردم افغانستان خواند و افزود که گرامیداشت عاشورا در وحدت و وفاق ملی مردم افغانستان نقش اساسی داشته است. 

به گفته کرزی، وحدت و همبستگی که اکنون میان مردم افغانستان وجود دارد این کشور را به نمونه موفق وحدت در کشورهای اسلامی به مردم متدین افغانستان به‌ویژه عزاداران حسینی تبدیل کرده است.

وی اظهار داشت که امام حسین (ع) آگاهانه برای اصلاح جامعهٔ اسلامی، دفاع از ارزش‌های دین مقدس اسلام، تأمین عدالت و جلوگیری از انحرافات دینی قیام کرد و در این راه جام شهادت نوشید.    

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت پیشین افغانستان نیز گفت: مردم افغانستان و عزاداران حسینی از این روز و این حادثه‌ المناک هر سال با اتحاد، وحدت و هم‌دلی یاد بود به عمل می‌آورند. 

عبدالله عبدالله در ادامه تأکید کرد: بزرگداشت از عاشورا فرصتی برای همدلی، همدیگرپذیری و وحدت مردم افغانستان است. 

عبدالله ابراز امیدواری کرد که بزرگداشت از مراسم‌ عاشورا به اتحاد و همدلی مردم افغانستان بیافزاید و زمینه‌های همبستگی و همدیگر پذیری دینی-مذهبی را در کشور بیشتر سازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار