معاون امور اتباع استانداری گیلان اعلام کرد اشتغال و اقامت اتباع خارجی در گیلان ممنوع است.

معاون امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری گیلان اعلام کرد برابر مصوبات شورای عالی امنیت ملی، اقامت و اشتغال اتباع خارجی در برخی استان‌های کشور ممنوعه اعلام شده‌ که استان گیلان جزء استان‌های ممنوعه به شمار می‌رود و اقدامات و اطلاع رسانی‌های لازم هم در این راستا انجام گرفته است.

مهرجو در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال اتباع غیرمجاز در استان افزود: به دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله صنعت و معدن و جهاد کشاورزی برای جلوگیری از به کارگیری و اشتغال اتباع خارجی در مشاغل حساس و مهم از جمله کارخانجات و امثال آن هشدار داده شده که به شدت و دقت مورد رصد قرار می‌گیرند.

مهرجو گفت در صورت برخورد با بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز توسط کارفرمایان ایرانی متخلف در مرحله اول جریمه سنگین و مرحله دوم به مرجع قضائی معرفی می‌شوند، در این باره گشت‌های مشترکی نیز وجود دارد که به جد و مستمراً بر اساس گزارش‌های مأخوذه ز مراجع و دستگاه‌های اداری و نیز گزارشات مردمی نسبت به بررسی و رصد مراکز مختلف اقدام می‌کند.

وی در پایان تأکید کرد: در مجموع با اشراف کامل اطلاعاتی نسبت به هرگونه تحرک مشکوک اتباع خارجی غیرمجاز در استان به شدت برخورد می‌شود و این استان رتبه قابل قبولی در میان دیگر استان‌های کشور به لحاظ برخورد با اتباع غیرمجاز دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار