سرپرست وزارت خارجه طالبان گفت امنیت امسال در مراسم عاشورا که نصیب مردم افغانستان شد یک دست‌آورد خیلی بزرگ است.

امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان در یک نشست خبری گفت که برنامه‌هایی که از یکسال پیش برای ایجاد خون‌ریزی در مراسم عاشورای امسال طرح شده بود از سوی نیروهای امنیتی طالبان خنثی و این مراسم در سراسر افغانستان در فضای امن برگزار شد.

وی افزود: نیروهای امنیتی طالبان برنامه‌های گروه تروریستی داعش را خنثی و ثابت کردند که توجه یکسان به شهروندان شیعه و سنی در افغانستان دارند. 

متقی ضمن تاکید بر این که هیچ مسئله‌ای اختلاف بین سنی و شیعه در افغانستان مطرح نبوده است، گفت تدابیری که گرفته شده، از حکمت که کار گرفته شده، برکت همان حکمت و تدبیر است که الحمدلله در افغانستان مسئله‌ شیعه و سنی بالا نشده است".

متقی با اشاره به تلاش‌های ۲۰ ساله دشمنان افغانستان برای ایجاد تفرقه میان مذاهب در کشور، گفت: در بیست سال گذشته نهایت تلاش شد تا در میان مذاهب در افغانستان اخلاف ایجاد شود تا از آن سودی سیاسی و اقتصادی ببرند.

سرپرست وزارت وزیر خارجه طالبان همچنین از جامعه جهانی خواست که با اقدام قاطع، پایگاه‌های گروه تروریستی داعش را در منطقه و خارج از افغانستان از بین ببرند و از توطئه‌های این گروهک تروریستی برای ناامن کردن افغانستان و منطقه جلوگیری کند.

گفتنی است که عزاداری ایام محرم و روز عاشورای امسال‌ در فضای کاملا امن در سراسر افغانستان برگزار گردید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار