کارشناس مسائل آمریکا به تحلیل فضای انتخاباتی این کشور پرداخت.

حمیدرضا غلام‌زاده کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره قوت گرفتن احتمال کناره‌گیری جو بایدن از کارزار انتخاباتی آمریکا اظهار کرد: روند حاکم از فضای انتخاباتی آمریکا حاکی از آن است که بخش گسترده‌ای از دموکرات‌ها بر این باورند که بایدن باید از کارزار انتخاباتی آمریکا کنار بکشد چرا که گاف‌های پی در پی رئیس جمهور آمریکا سبب شده تا این جناح از شکست گزینه خود در انتخابات دچار هراس شود، اما شخص بایدن و اطرافیان او در حال مقاومت کردن هستند.

وی افزود: اسپانسر‌های مالی دموکرات‌ها و شخصیت‌های مشهور و سلبرینی نیز خواهان کناره گیری بایدن هستند و به نظر می‌رسد که افکار عمومی گام به گام در حال آماده شدن برای این اتفاق هستند.

غلامزاده متذکر شد: اخیرا حامیان مالی حزب دموکرات نود میلیون دلار از کمک‌های خود به این حزب را متوقف کرده اند تا مشخص شود که آنها چه تصمیمی درباره بایدن خواهند گرفت.

کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه به احتمال بالا فردی دیگر به عنوان کاندیدای حزب دموکرات در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا ظاهر می‌شود،گفت: طبق روال ماه آینده کنوانسیون ملی این حزب برگزار می‌شود و آنها احتمالا در این جلسه از فرد دیگری رونمایی خواهند کرد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که جایگزین دموکرات‌ها به جای بایدن کاملا هریس معاون اول رئیس‌جمهور فعلی خواهد بود او اگرچه گزینه قوی نیست، اما اختلافش با ترامپ نسبت به دیگران کمتر است مگر آن که لابی‌های درون سیستمی تصمیم دیگری بگیرد به عنوان مثال در سال ۲۰۱۶ در همین کنوانسیون تصمیم گرفته شد که در نهایت هیلاری کلینتون به عنوان نامزد دموکرات‌ها پا به میدان بگذارد.

غلام‌زاده تاکید کرد: تنها گزینه‌ای که می‌تواند برای ترامپ چالش ایجاد کند میشل اوباما است که تاکید کرده قصد شرکت در انتخابات را ندارد چرا که برای او بهتر است تا در دور بعدی انتخابات که ترامپ حضور ندارد پا به میدان بگذارد.

کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به شانس پیروزی ترامپ در صورت تغییر نامزد حزب دموکرات بیان کرد: اگر نامزد حزب دموکرات تغییر پیدا کند طبیعتا موج جدیدی ایجاد خواهد شد، اما نمیتوان دقیقا پیش بینی کرد که از میان کاملا هریس و ترامپ در نهایت کدام یک رئیس جمهور خواهند شد چرا که در نظر سنجی‌ها حدود سه درصد ترامپ بالاتر است.

وی ادامه داد: در صورتی که بایدن از کارزار رقابت‌های انتخاباتی کنار بکشد ترامپ این فرصت را خواهد داشت تا در مناظرات به تخریب دموکرات‌ها بپردازد.

غلامزاده درباره سیاست‌های آمریکا در قبال ایران در صورت پیروزی نامزد جمهوری خواه یا دموکرات گفت: برای ایران هیچ فرقی ندارد که دموکرات‌ها رئیس جمهور آمریکا شوند یا جمهوری‌خواهان چرا که در مجموع فضای سیاسی آمریکا مخالف توافق با ایران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۸ تير ۱۴۰۳
انتخابات سال 2020 ترامپ جلو بود سکه ودلار ثانیه ای میرفت بالا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۸ تير ۱۴۰۳
برای ما هم فرقی ندارد که شما چگونه کارشناس مسائل آمریکا شدی و ماهی چقدر حقوق میگیری اما حقیقت آن چیزی نیست که شما می گوئید!
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۸ تير ۱۴۰۳
امریکا مخالف توافق با ایرانه یا ما مخالفیم؟!؟! شما نمیخواید بخاطر ملتتون کوتاه بیاید
آخرین اخبار