سرکنسول ایران در بصره گفت: زمینه تردد آسان زائران اربعین حسینی با همکاری دولت عراق بیش از پیش فراهم شده است.

علی عابدی سرکنسول ایران در بصره گفت: با هماهنگی انجام شده از سوی مسئولان ایرانی و عراقی، امسال زیرساخت‌ها و پشتیبانی مناسبی برای تردد آسان زائران اربعین حسینی نسبت به سال‌های گذشته در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در سال‌های گذشته زائران به وسیله راه‌های هوایی و زمینی به کشور عراق تردد داشتند ولی امسال با موافقت ایران و عراق سفر از مسیر دریایی از بندر خرمشهر به بصره نیز امکان پذیر شد.

سرکنسول ایران در بصره گفت: خط دریایی دیگری از آبادان به عراق نیز آماده جابجایی زائران اربعین حسینی است که در صورت نیاز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

عابدی بیان کرد: تصمیم‌گیری‌های خوبی در دیدار وزرای ایران و عراق برای انتقال زائران اربعین حسینی گرفته شد تا نسبت به سال‌های گذشته شاهد تردد آسان‌تری باشیم.

وی افزود: همچنین در مرز شلمچه اتوبوس‌هایی برای انتقال زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده و سعی بر این است تا تعداد اتوبوس‌ها اضافه شود که این امکان مدت زمان اعزام زائران به کربلا را کاهش خواهد داد.

سرکنسول ایران در بصره گفت: خوشبختانه استانداری بصره در ایجاد زیرساخت‌ها بخصوص روکش کردن آسفالت مسیر زائران عملکرد قابل قبولی داشته که می‌تواند ترافیک از شلمچه تا بصره در مسیر تردد زائران را کاهش دهد.

عابدی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال شاهد افزایش حضور زائران در عراق باشیم افزود: همچنین با توجه به گرمای بیش از حد هوا برای تهیه آب و یخ در مسیر تردد زائران اربعین حسینی برنامه ریزی لازم انجام شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.