مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل کیفیت غذا، دارو و تجهیزات از تجهیز ۲۲ دانشگاه علوم پزشکی کشور به دستگاه‌های بروز آزمایشگاهی خبر داد.

مهدی انصاری دوگاهه مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل کیفیت غذا، با اشاره به دستگاه‌های تهیه شده از محل وام بانک‌های جهانی، اظهار کرد: تمام مراحل تحویل دستگاه‌های مربوط به وام بانک جهانی مرحله دوم انجام شده و تقریبا ۲۲ دانشگاه علوم پزشکی کشور دستگاه‌های مربوطه را دریافت کردند. 

وی افزود: در حال حاضر دستگاه‌های تامین شده در آزمایشگاه‌ها نصب، راه‌اندازی و آموزش‌های لازم نیز به کارشناسان ارایه شده است.

به گفته مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل کیفیت غذا، دارو و تجهیزات مهم‌ترین این دستگاه‌ها شامل «GC» و «HPLC» بوده اند که در اختیار حداقل ۱۰ معاونت در سراسر کشور قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم سازمان غذا و دارو بتواند در مرحله سوم مبلغ بیشتری از وام بانک جهانی را برای تامین دستگاه‌های جدید دریافت کند.

 انصاری با بیان اینکه در مرحله دوم تقریبا ۵ درصد وام بانک جهانی دریافت شده است، گفت: با قول مساعد وزیر و تمهیدات در نظر گرفته شده در مرکز هماهنگی اقتصادی، امیدواریم این مقدار به ۲۰ تا ۳۰ درصد برسد. در این صورت امیدوار خواهیم بود که تقریبا همه معاونت‌هایی که آزمایشگاه دارند، تجهیزات خود را دریافت کنند.

وی اظهار کرد: همچنین از برگزاری همایش مدیران آزمایشگاه‌های کشور در ۱۰ و ۱۱ مردادماه خبر داد و گفت: تمام پیشنهادات در این زمینه دریافت شده است و سین برنامه را برای معاونت‌ها ارسال کرده‌ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار