امام جمعه قم گفت:در تأیید بیانات شهید مطهری باید گفت شمر امروز نتانیاهو است و عمر سعد امروز سران کشور‌های به‌ظاهر مسلمان حامی رژیم کودک کش هستند.

 آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به آیه ۹۶ سوره توبه اظهار داشت: خداوند در این آیه درباره معرفی منافقان می‌فرماید منافقان متخلف قسم یاد می‌کنند تا شما از آنها راضی شوید ولی بدانید که حتی اگر شما از آنان راضی شوید خدا هرگز از گروه فاسقان راضی نخواهد شد.

 وی با بیان اینکه منافقان بعد از فرمان پیامبر بر عدم مراوده با منافقان در انزوای سیاسی و اجتماعی قرار گرفته بودند، گفت: طبع منافقان طبع جهنمی است که هم تخلف می‌کنند و هم انتظار دارند که مؤمنان از آنها اظهار رضایت کنند؛ ولی از این آیه برداشت می‌شود که از یک سو رضایت مؤمنان از کسی یا گروه و جریانی دلیل بر حقانیت آنان از نظر اسلام نیست و از طرف دیگر مؤمنان موظف هستند در ابراز رضایت یا غضب و تأیید و تکذیب نسبت به افراد و گروه‌ها از هرگونه تحت‌تأثیر جو قرارگرفتن احتراز کنند.

 امام‌جمعه قم جلب رضایت مردم بدون توجه به رضایت خدا را امری مذموم دانست و گفت: رضایت یک امر قلبی است و اگر کسی دلش با خدا و از ایمان سرشار باشد و رضایت الهی را بر خشنودی دیگران ترجیح دهد خدا محبت او را در دل‌های دیگران قرار می‌دهد، ولی برخی از افراد وقتی در بین جلب رضایت خالق و جلب رضایت مخلوق قرار می‌گیرند رضایت مخلوق را انتخاب می‌کنند و جریان کربلا از این موارد است.

 وی در خطبه دوم با بیان اینکه هفته گذشته بار دیگر ملت بزرگ ایران حماسه‌ای را رقم زد و سلایق مختلف پای صندوق رأی آمدند تا سکان‌دار قوه مجریه را برگزینند، گفت: حضور پرشور و حماسی مردم در پای صندوق‌های رأی بی‌تردید مهر تأیید دیگری بر دلبستگی مردم به‌نظام اسلامی و پیشرفت و تعالی کشور و لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب بود که خداوند را شاکریم که بار دیگر قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به رخ جهانیان کشیده شد.

 آیت‌الله سعیدی گفت: ما این حضور پرشور مردم را قدر می‌نهیم و به منتخب مردم تبریک می‌گوییم و برای حل مشکلات مردم از جمله تورم و گرانی، تقویت پول ملی و بهبود اوضاع فرهنگی و اقتصادی کشور دعا می‌کنیم و از خداوند متعال می‌خواهیم ایشان را برای محقق کردن وعده‌هایی که داده‌اند یاری کند.

 وی با اشاره به واقعه کربلا ابراز داشت: تاسوعا و عاشورا محصور به زمان و مکان خاصی نیست بلکه آغازی بی‌پایان و طلوعی بی‌غروب است و این همان معجزه پیامبر اکرم است که فرمودند شهادت پسرم حسین (ع) چنان گرمایی در دل‌های مؤمنان قرار می‌دهد که گذشت زمان و حوادث آن را سرد می‌کند و به فراموشی نمی‌سپارد.

 امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه عاشورا همراه خود فرصت بی‌نظیری را برای روشنگری، جهاد تبیینی و شناخت دوست و دشمن فراهم آورده است، افزود: در تاسوعا و عاشورا آنچه از طرف اهل‌بیت اتفاق افتاد حماسه و افتخار بود آنچه از ناحیه حاکمان و مردم اتفاق افتاد فاجعه بود؛ عامل حماسه و افتخار به تعبیر امام حسین علیه‌السلام امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و عامل اصلی فاجعه هم ترک امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بود.

 وی نتیجه ترک دو فریضه الهی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را تسلط شرار امت بر جامعه دانست و اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کنید وگرنه خدا شرار شما را بر نیکان مسلط می‌کند و هر چه نیکان دعا کنند خداوند دعای آنها را مستجاب نخواهد کرد.

 آیت‌الله سعیدی با اشاره به ترکیب جامعه عصر امام حسین (ع) گفت: در عاشورا سه نمونه شخصیت وجود داشت؛ اول امام حسین و اصحابشان که راه خود را به‌روشنی انتخاب کردند و هرگز حاضر به تسلیم نشدند و تا آخر ایستادند و هزینه این مقاومت پرشکوه خود را پرداختند؛ شخصیت دوم یزید است که همه را تسلیم و زیر سلطه خود می‌خواهد، مخالفت را تحمل نمی‌کند، دائم‌الخمر، سگ‌باز، مستبد و زورگو است و سر حرف خود می‌ایستد تا جایی که فرزند پیامبر خدا را سر می‌برد و بی‌آبرویی و لعنت خدا را به جان خود می‌خرد.

 وی ادامه داد: شخصیت سوم عمر سعد و امثال او هستند که طبق نقل تاریخ تا روز ۸ محرم در تردید بود؛ هم دنیا را می‌خواست هم آخرت را، هم می‌خواست امام حسین را راضی کند و هم یزید را، هم امارت ری را می‌خواست هم احترام امام حسین و مردم را، هم آب می‌خواست و هم آبرو؛ عمر سعد با این تفکر و روش کسی است که به هیچ‌کدام از چیز‌هایی که می‌خواهد نمی‌رسد و نه سهمی از قدرت می‌برد و نه بهره‌ای از خوش‌نامی نصیبش می‌شود.

 امام‌جمعه قم با اشاره به عبرت‌های عاشورا برای امروز ما گفت: آیت لله مطهری در نطق تاریخی خود علیه رژیم صهیونیستی در عاشورای سال ۱۳۴۸ گفتند والله ما در قضیه اسرائیل مسئولیم، ما غافل هستیم و قضیه‌ای که دل پیامبر (ص) و حسین بن علی (ع) را خون کرده اسرائیل است؛ اگر می‌خواهید عزاداری کنید شعار امروزتان باید فلسطین باشد و شمر امروز را بشناسید.

 وی افزود: در تأیید بیانات شهید مطهری باید گفت شمر امروز نتانیاهو است و عمر سعد امروز سران کشور‌های به‌ظاهر مسلمانی هستند که به این رژیم کودک کش کمک کرده و می‌خواهند با او رابطه برقرار کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.