مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) گفت: میدان کهنه قم با رویکرد فرهنگی کف‌سازی و جداره‌سازی می‌شود.

به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا خاکی با بیان اینکه ساماندهی کف و بدنه میدان کهنه یکی از برنامه‌های مدنظر سازمان بهسازی است، اظهار کرد: این میدان یکی از مهم‌ترین بنا‌های شهری و تاریخی و زنده موجود شهر قم است.

وی با اشاره به رویکرد فرهنگی در احیای بافت تاریخی، افزود: مطالعات این کار در حال انجام و طرحی نیز برای بهسازی فرهنگی تعریف‌شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) تعریف پروژه‌های بهسازی در هسته مرکزی شهر را مورد توجه قرارداد و خاطرنشان کرد: از طرفی تسهیلگری تملکات تجاری درب یک تا ۶ حرم مطهر بر عهده سازمان بهسازی است.

خاکی ادامه داد: این کار با پشتوانه اراضی ۴۸ هکتاری و همکاری سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر به عنوان هماهنگ کننده آستان مقدس فاطمه معصومه، اداره کل راه و شهرسازی و بخش خصوصی صورت می‌پذیرد.

وی با اشاره به ادامه پروژه بهسازی محور عشقعلی در این سازمان گفت: بخشی از این پروژه در سال ۱۴۰۲ به اتمام رسید و با اقداماتی که امسال انجام خواهد شد، این محور تکمیل شده و با شرایط بهتری در اختیار مردم قرار میگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.