فرستاده کاخ سفید در مسائل غرب آسیا که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده، با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با برت مک گورک، فرستاده کاخ سفید در امور غرب آسیا دیدار کرد تا در مورد مذاکرات جاری برای برقراری آتش بس و همچنین دریافت تسلیحات از آمریکا گفتگو کند.

به گزارش تایمز اسرائیل، دفتر گالانت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این دو درباره پیشرفت‌های حاصل شده در مذاکرات تبادل اسرا گفتگو کردند. همچنین مک گورک در جریان گفتگوی خود، گالانت را در خصوص تحویل مهمات حیاتی که برخی از آنها در روز‌های آینده به اسرائیل ارسال خواهد شد، در جریان قرار داد». 

آمریکا مهم‌ترین حامی نظامی رژیم صهیونیستی است. از زمان آغاز جنگ غزه که بیش از ۳۸ هزار فلسطینی در آن به شهادت رسیده‌اند، واشنگتن قانونی وضع کرده است که بر اساس آن دست کم ۱۲.۵ میلیارد دلار کمک نظامی به این رژیم ارائه خواهد کرد. تقریبا ۳.۳ میلیارد دلار از این کمک‌ها بلاعوض هستند و اسرائیل از آن برای خرید تجهیزات و خدمات نظامی آمریکا استفاده می‌کند.

خبرگزاری رویترز این هفته به نقل از منابع مطلع فاش کرد که از ۷ اکتبر تا ۲۸ ژوئن (۸ تیر) آمریکا حداقل ۱۴ هزار بمب MK۸۴ مورد استفاده در هواپیما‌های بمب افکن، همراه با ۶ هزار و ۵۰۰ بمب ۲۲۷ کیلوگرمی و ۳ هزار بمب هدایت شونده دقیق را به اسرائیل ارسال کرده است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار