کارشناس سیاست‌خارجی گفت: آقای پزشکیان تاکید کرده که مناسبات تهران و مسکو مهم است و باید توسعه پیدا کند.  

روح‌الله مدبر کارشناس سیاست‌خارجی درباره روابط ایران و روسیه اظهار کرد: به محض اعلام رسمی نتایج انتخابات ریاست جمهوری اولین پیام توسط فدراسیون روسیه بود و همان روز کرملین پیام تبریک مکتوب را به تهران ارسال کرد.

وی ادامه داد: در روز‌های گذشته هم آقای پوتین تلفنی با رئیس جمهور منتخب تماس گرفت و ضمن ابراز خرسندی درباره تعمیق روابط آینده دو کشور صحبت کرد. هفته گذشته هم رهبر معظم انقلاب اسلامی از طریق سرپرست ریاست جمهوری آقای مخبر پیغامی برای روس‌ها ارسال کرده بودند که با تغییر دولت‌ها تغییری در روابط ایران و روسیه صورت نمی‌گیرد.

مدبر افزود: این نکته از آن جهات قابل توجه است که جریان غربگرا و رسانه‌های غربی شدیدا تلاش می‌کنند که فصل تعمیق روابط مستحکم که میان تهران و مسکو خصوصا در سه سال گذشته بهبود داشته را از بین ببرند. این روابط اثرات فوق العاده‌ای در ابعاد منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای مانند عضویت در بریکس و شانگهای و برنامه جدید عضویت ناظر ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و اقدامات موثری در راهگذر شمال و جنوب و مسائل دیگر که منافع غرب را تهدید می‌کند، دارد.

او بیان کرد:  آقای پزشکیان رئیس جمهور منتخب هم به این مسئله در روز‌های گذشته اشاره کرد که مناسبات تهران و مسکو بسیار قابل توجه است و باید توسعه پیدا کند.  

کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: ما امیدواریم همانگونه که رهبر انقلاب عنوان کرده بودند دستاورد‌هایی که در دولت شهید رئیسی خصوصا در سیاست خارجی عملی شده باید پیگیری شود. چرا که ما اکنون در مرحله چیدن دستاورد‌های تعامل خودمان با روسیه هستیم و رویکرد روسیه به ایران خصوصا در سال‌های گذشته رویکرد برد و برد و منافع مشترک بوده است. اکنون فصل همکاری و حرکت به سمت منافع عملی است.

وی افزود: دستگاه دیپلماسی امروز برگ برنده‌ای دارد که می‌تواند با آن توانمندی در مذاکرات شرکت کند. ایران امروز در مذاکرات، ایران عضو شانگهای است. ایران عضو مهمترین پیمان امنیتی و اقتصادی جهانی است و تیم مذاکراه کننده بعدی که انشاالله تیم معتدلی باشد می‌تواند در این زمان برای منافع ملی بهترین دستاورد را داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۳
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۲۴ تير ۱۴۰۳
دست از جیره خوری پوتین بردارید به ملت وکشور خود خدمت کنید چرا می گویید جریان غربگرا ؟یک ایرانی ملی گرای وطن پرست هیچ وقت کشورش را تقدیم شرق وغرب نمیکند بلکه در این اندیشه است تا باتوسعه روابط بین المللی بدون آسیب به کشور زمینه رشد و شکوفایی و پیشرفت کشور را فراهم کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۲۴ تير ۱۴۰۳
احسنت وآفرین
آخرین اخبار