با وجود تلاش های نیروهای مردمی و امدادی استانهای کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان آتش همچنان در خائیز مهار نشده است.

دیروز ساعت ۱۰ صبح کوه خائیز در محدوده شهرستان بهبهان و استان کهگیلویه و بویراحمد دچار آتش سوزی شد.
 
با وقوع این حادثه نیرو‌های محیط زیست، منابع طبیعی، کوهنوردان، اهالی منطقه، نیرو‌های مردمی، نیرو‌های مسلح، امدادگران و آتش نشانی به محل اعزام شدند.
 
فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت: طبق برآورد اولیه، بخش زیادی از مزارع، مراتع و پوشش گیاهی منطقه خائیز دچار آتش سوزی شده است.

محقق زاده افزود: هم اکنون دو بالگرد هلال احمر و ستاد بحران کشور در منطقه حضور دارند و تلاش برای مهار آتش ادامه دارد.

به گفته خبرنگار اعزامی صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد کوهستانی بودن منطقه، علوفه خشک و وزش باد شدید کار اطفای حریق را با مشکل مواجه کرده است.

آقای افرازیده افزود: با وجود تلاش صد‌ها نیروی امدادی و مردمی از استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد آتش کنترل نشده است.

وی با تاکید بر همت و تلاش بیشتر مسئولان استانی و کشوری برای تسریع در خاموش کردن آتش در منطقه حفاظت شده خائیز ادامه داد: در صورت تاخیر در اطفای حریق، جان هزاران گونه گیاهی و جانوری در این منطقه به خطر می‌افتد.
 
منطقه حفاظت شده خاییز که به گونه حیات وحش کل و بز معروف است دیگر گونه‌های جانوری و شکاری از جمله گرگ، گراز، کفتار، شغال، جوجه تیغی، کاراکال (سیاه گوش)، پلنگ، سنجاقک و انواع خزنده گان است پرندگان این منطقه را شامل کبگ، تیهو، شاهین، بحری، عقاب، بلوط خور، سارگپه، را نیز در خود اسکان داده است.
 
این منطقه حفاظت شده سال ۱۳۷۷ با توجه به نقش محیط زیستی و اکولوژی منطقه در جادادن گونه‌های جانوری و شکاری به عنوان منطقه حفاظت شده معرفی شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.