آتش سوزی در منطقه حفاظت شده خائیز شهرستان کهگیلویه برغم تلاش نیرو‌های امدادی و مردمی در حال گسترش است.

آتش سوزی گسترده که به گفته منابع محلی از صبح روز سه شنبه آغاز شده از چندین نقطه هجوم آورده و وزش شدید باد باعث شده که وسعت آتش سوزی هر لحظه بیشتر شود.

همچنین برخی منابع محلی روستای فیلگاه در ۱۵ کیلومتری شهرستان کهگیلویه هم گفته اند که آتش سوزی به سمت این روستا نیز در حال گسترش است.

فرماندار شهرستان کهگیلویه هم درخواست کمک فوری و بیشتر نیرو‌های امدادی و مردمی و همچنین بالگرد و تجهیزات برای خاموش کردن آتش با توجه به سخت گذر بودن و حجم بالای آتش سوزی کرده است.

سید حمزه محقق زاده گفت: آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع در منطقه حفاظت شدهه خائیز از چند نقطه به سرعت در حال گسترش است و با وزش باد‌های شدید و افزایش دما، مهار آتش‌سوزی دوباره با چالش مواجه و نیاز به همکاری است.

وی اظهار کرد: بیشترین حجم آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده خاییز و در محدوده روستای «پادوک» است که البته روز دوشنبه این منطقه هم دچار آتش سوزی شده بود که با تلاش نیرو‌های امدادی و مردمی در اسرع وقت آتش خاموش شد و از صبح روز سه شنبه آتش مجدد به جان جنگل‌ها و مراتع در سطح وسیعی از این منطقه حفاشت شده افتاده است.

محقق‌زاده تصریح کرد: بخشی از آتش سوزی در روستای «چمران» و حوزه استحفاظی شهرستان بهبهان استان خوزستان است که نیاز به همکاری و کمک آن شهرستان داریم.

منطقه حفاظت شده خائیز دارای طبیعت گرمسیری بوده و از مهم‌ترین زیستگاه‌های حیات وحش کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.