بیش از ۱۵ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمدی امروز و فردا در نوبت دوم آزمون سراسری دانشگاه‌ها رقابت می‌کنند.

نماینده سازمان سنجش در استان با اشاره به اینکه ۱۵ هزار و ۶۸۰ داوطلب از این استان در دومین مرحله از برگزاری کنکور شرکت کرده اند گفت:  همه قوانین و مقررات ابلاغی از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور با شیوه نامه‌های مربوط در این مرحله اعمال شده است.

کرمی افزود: تعداد داوطلبان ریاضی در این رقابت ۷۶۷ نفر است که از این تعداد ۲۰۹ نفر خانم و ۵۵۸ نفر آقا هستند که ۵ درصد تعداد کنکوری‌های امسال هستند.

رئیس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه تعداد داوطلبان کنکور علوم انسانی چهار هزار و ۴۸۰ نفر است، ادامه داد: ۲۹ درصد داوطلبان کنکور امسال را این گروه تشکیل می‌دهند.

کرمی افزود: ۳۲۷ نفر نیز در گروه هنر و ۵۲۳ نفر در گروه زبان با هم رقابت می‌کنند که به ترتیب ۲، و سه درصد از داوطلبان را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: ۹ هزار و ۵۸۳ داوطلب نیز گروه علوم تجربی را تشکیل می‌دهند که از این تعداد ۶ هزار و ۴۶ نفر ازآن‌ها خانم و سه هزار و ۵۳۷ نفر را نیز آقا است که ۶۱ درصد داوطلبان کنکور را تشکیل می‌دهند.

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی و گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی امروز و گروه آزمایشی علوم تجربی نیز فردا جمعه ۲۲ تیر برگزار می‌شود.

نتایج اولیه آزمون اواخر مرداد اعلام خواهد شد.

داوطلبانی که فردا آزمون دارند امروز هم می‌توانند کارت ورود به جلسه آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کنند.

سرپرست سازمان سنجش گفت: سوالات کنکور همانند سال گذشته تعدیل شده است و داوطلبان فقط به سوالات تخصصی رشته تحصیلی خود پاسخ می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.