رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان سرعین گفت:۱۶۰ کیلومتر از حریم راه و جاده شنی این شهرستان در ۳ ماهه گذشته تسطیح و ریگلاژ شده است.

فرید کاظم پور در بازدید از محور سرعین با بیان اینکه در ۳ ماهه گذشته ۸ کیلومتر از شیب شیروانی راه‌ها توسط راهداران اصلاح شده گفت: در این مدت راهداران ۶ مورد از راه‌های دسترسی غیرمجاز را انسداد کرده‌اند.

او با اشاره به اینکه در ۳ ماهه گذشته راهداران ۶۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان سرعین را خط کشی کرده‌اند تصریح کرد: در مدت یاد شده ۴۰ عدد استوانه ایمنی در دماغه‌های پربرخورد نصب شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان سرعین در این مدت اصلاح افتادگی ۱۵ کیلومتر از شانه راه را توسط راهداران یادآور شد و اظهار کرد: در ۳ ماهه گذشته راهداران در دماغه‌ها و نقاط پربرخورد ۱۱۰ عدد دپوی خاکی ایجاد کرده‌اند.

کاظم پور در مدت یاد شده در جهت آگاهی دهی به رانندگان برای رعایت قوانین راهور در جاده به تهیه و نصب ۱۳۰ متر مربع تابلو‌های اطلاعاتی در راه‌های شهرستان سرعین اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت ۲۰۰ عدد تابلو‌های الزامی و همچنین ۷۷ عدد سرعت‌کاه مجازی و آسفالتی در جاده‌ها ایجاد شده است.

او در ۳ ماهه گذشته جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه از قلع‌وقمع و تخریب ۵۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان سرعین خبر داد و خاطرنشان شد: با حضور ۸۰ مورد گشت حریم تاکنون ۱۵مورد ساخت و ساز غیر مجاز شناسایی و متوقف شده، ۷ مورد قلع و قمع و تخریب ساخت و ساز غیر مجاز با اخذ دستورات قضایی انجام، ۱۶ مورد تابلو‌های تبلیغاتی غیر مجاز شناسایی و قلع و قمع شده، برای ۱۰ مورد ساخت و ساز و درختکاری غیر مجاز توقف کار و اخطار صادر شده و از ۲۰ مورد حفاری و درختکاری غیرمجاز جلوگیری شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان سرعین اصلاح و رنگ آمیزی ۱۲ عدد سرعت کاه آسفالتی، تهیه و نصب ۲۰۰ عدد بازتاب چشم گربه‌ای، نصب ۲۰ عدد بشکه‌های ایمنی در دماغه‌ها، ارتقای ۲۰ شاخه حفاظ انجام شده (گاردریل)، تعمیر ۱۲۰ شاخه گاردریل‌های آسیب دیده، نگهداری ۲۴ کیلومتر سیستم روشنایی موجود راه، مونتاژ و اصلاح ۵۰ عدد تابلوی انتظامی و تهیه و نصب ۷ عدد چراغ چشمک زن و پلیسی را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۳ ماهه گذشته برشمرد.

کاظم پور در ۳ ماهه گذشته به عملیات بهسازی راه روستایی لاطران به ورگه سران به طول بیش از ۲ کیلومتر اشاره کرد و گفت: احداث راه پیست اسکی اجور به پل معلق ورگه سران به طول ۲ کیلومتر و همچنین بهسازی پیست اسکی آلوارس (مهرگان) به طول ۱ کیلومتر نیز توسط راهداران انجام شده است.

او در ۳ ماهه گذشته اصلاح و بازسازی ۱۰ کیلومتر از کانال‌های طرفین راه را توسط راهداران در شهرستان سرعین یادآور شد و افزود: در مدت یاد شده ۷۶۸ متر مربع از محور‌های مواصلاتی این شهرستان لکه گیری و رفع چاله شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان سرعین با اشاره به اینکه راهداری شهرستان سرعین با داشتن ۷ کیلومتر بزرگراه و ۱ کیلومتر راه اصلی، شریانی و ۳۵ کیلومتر راه فرعی پر ترافیک از جمله (ارجستان-ویلادره-آلوارس) یکی از جاده‌های توریستی است گفت: این شهرستان به‌خاطر وجود بیش از ۱۱۱ کیلومتر راه روستایی که ۸۹ کیلومتر از آن آسفالته و ۲۲ کیلومتر نیز راه شوسه شنی و خاکی است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.