رئیس اداره راهداری شهرستان مشگین شهر گفت:حدود یک هزار کیلومتر از حریم راه اصلی و جاده شنی و خاکی این شهرستان در ۵ ماهه گذشته تسطیح و رگلاژ شده است.

رضا فرج پور در بازدید از محور‌های فرعی با بیان اینکه در مدت یاد شده محور‌های مواصلاتی شهرستان مشگین شهر با استفاده از ۶۳۳ تن آسفالت سرد و گرم لکه گیری شده افزود: در این مدت راهداران ۲۹ دستگاه از پل و آبرو‌ها را تنقیه، پاکسازی و زهکشی کرده اند.

او با اشاره به اینکه در ۵ ماهه گذشته اصلاح و بازسازی ۴۸۰ کیلومتراز کانال‌های طرفین راه توسط راهداران انجام شده تصریح کرد:در مدت یاد شده راهداران جهت جلوگیری از پرت شدن وسائط نقلیه ۳۹۰ متر مکعب مصالح در پرتگاه‌ها دپوریزی کرده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان مشگین شهر در این مدت اصلاح افتادگی ۲۹۰ کیلومتراز شانه راه را توسط راهداران یادآور شدو اظهار کرد: بیش از ۱۶ کیلومتر از راه‌های روستایی (آقبلاغ گدوک، مازافا-قره آغاج پشته، لنج آباد، ساربانلار، قادرلو و ساوجبلاغ) بهسازی و زیرسازی شده است.

فرج پور در ۵ ماهه گذشته ازآسفالت ریزی بیش از ۲۰ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان مشگین شهر خبرداد و خاطرنشان شد:در مدت یاد شده جهت حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها بعنوان سرمایه ملی برای جلوگیری از تجاوز به حریم راه ۸۹ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ، از ۹ مورد تجاوز به حریم از طریق تنظیم صورتجلسه با عواملین نیروی انتظامی شهرستان پیش گیری شده، ۲ مورد تخریب با حکم قضایی انجام و ۱۴ مورد مجوز ساخت و ساز درپنج ماهه اول سال ۱۴۰۳ صادر شده است.

او خط کشی ۵۱۹ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی، بازگشایی ۹۲ دستگاه آبچکان پل‌ها و پاکسازی قرنیز پلها، رنگ آمیزی ۴۹۰ متر سرعت کاهها، رنگ آمیزی سایبان ۳ دستگاه، رنگ آمیزی ۹۷۰ متر نرده پل‌ها، نصب ۴۲۰ عدد تابلو‌های ایمنی، بازدید از مجتمع خدماتی راه‌های مواصلاتی، ۵ مجتمع ۳۹ بار، تعمیر و ترفیع ۱۰۴ شاخه گاردریل، شستشوی ۲۳۲۰ عدد علائم راهنمایی و رانندگی، انجام ۴۰ کیلومتر برفروبی راه‌های روستایی و ۵۰ تن نمک پاشی، نگهداری ۷۵ عدد چراغ‌های چشمک زن و روشنایی را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۵ ماهه گذشته برشمرد.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان مشگین شهر در مدت یاد شده به جابجایی ۷۹ هزار تن کالا توسط ۱۳ شرکت حمل و نقل فعال اشاره کرد و ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۰۱ هزار و ۹۷۲ نفر مسافر از شهرستان مشگین شهر به مقاصد مختلف کشور جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۸/۳- در صد کاهش نشان می‌دهد.

فرج پور با بیان اینکه راهداری شهرستان مشگین شهر مسئولیت نگهداری از ۱۳۰۸.۵ کیلومتر راه ارتباطی را برعهده دارد گفت: از این مقدار ۴۸.۴ کیلومتر بزرگراه، ۱۳۴.۵ راه اصلی، ۱۰۷.۴ راه فرعی، ۵۱۷ کیلومتر راه آسفالته روستائی، ۲۱۵.۷ راه شوسه، ۲۸۴.۷ راه خاکی، ۶۰ کیلومتر راه مرزی است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.