نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد دانش بنیان از ۱۹ تا ۲۲ شهریور برگزار خواهد شد.

داوود‌ ادیب، رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار فاوا مطرح کرد: اتفاق مثبت و متفاوتی که در نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد دانش بنیان افتاده این است که یک‌ هم افزایی بین تشکل‌ها و سازمان‌های مختلف صورت گرفته و این هماهنگی با فاوا بوده است.

او ادامه داد: امسال پیش‌بینی می‌کنم که نمایشگاه مرتبط به صورت کاملا تخصصی برگزار شود. وزارت صنعت، معدن، تجارت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت مخابرات و صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از نهادهایی هستند که در شورای سیاست گذاری نقش بسزایی داشته‌اند‌.

او گفت: نشست‌های تخصصی و کارگاهی مرتبط با تکونولوژی را خواهیم داشت و سعی می‌کنیم از نقش تک تک تشکل‌ها در این نمایشگاه استفاده کنیم.

فرامرز رستگار، دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران بیان کرد: هر نمایشگاهی تعاریف خاص خود را دارد.‌ این نمایشگاه که د‌ر اواخر شهریور برگزار می‌شود، می‌تواند محیط خوبی برای آموزش‌های عملی برای هیأت دولت جدید باشد. چرا که وقتی می‌خواهیم وارد حوزه آی سی تی و اقتصاد دیجیتال بشویم بسیاری از رشته‌های دیگر هم در آن دخیل هستند و شناخت بیشتر لازم است. این حوزه فقط به وزارت ارتباطات برنمی‌گردد، وزارت صمت، علوم ، اقتصاد، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دیگر هم نقش دارند.

رستگار با بیان اینکه هر رویدادی دارای سه مرحله پیشا، خودش و پسا است، گفت: خود برگزاری نمایشگاه بخش کوچکی از هدف ما است. مقدار زیادی از هدف ما مربوط به زمان قبل از نمایشگاه است که در شورای سیاستگذاری انجام می‌شود و بعد از نمایشگاه هم کار ما شروع می‌شود تا تمام صحبت‌هایی که شده را به مرحله عمل و اجرا برسانیم.

غلامی، معاون اداره کل راهبردی طرح‌های کلان فناورانه وزارت ارتباطات، گفت: نهاد حاکمیتی همچون وزارت ارتباطات همیشه از طرح‌های فناورانه حمایت می‌کند و منابعی را نیز در نظر گرفته‌ایم.

وی اشاره کرد: تلاش می‌کنیم که از دستاوردهای نمایشگاه کیتکس که به مرحله رونمایی می‌رسند، حمایت کنیم.

سمیه قاصدی، مجری نمایشگاه کیتکس، اظهار کرد: محورهای نمایشگاه کیتکس ۱۴۰۳، شامل هوش مصنوعی، شهر هوشمند، فناوری‌های نوین مالی، اینترنت اشیاء، هنرهای تصویری و رسانه دیجیتال است.

اسماعیل ثنایی، نایب رئیس انجمن هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران نیز گفت: با توجه به شروع دولت جدید، معتقد هستم که زمان برگزاری این نمایشگاه، زمان خوبی است تا مدیران جدید با فضای خدمات و حوزه ارتباطات آشنا شوند.

وی ادامه داد: بحث بین المللی بودن بسیار حائز اهمیت است و دکتر پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب، در یکی از مناظره‌های خود گفته بود که همانطور که در بخش‌های ورزشی از تیم‌‌های خارجی بهره می‌گیریم؛ در حوزه ارتباطات نیز باید چنین اتفاقی رخ دهد و از اطلاعات آنها استفاده شود.

مسعودی، دبیرکل انجمن هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران اظهار کرد: نمایشگاه کیتکس بستری برای شناخت نیازها در حوزه هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال است؛ این نمایشگاه موقعیت خوبی برای رشد می‌باشد تا کشورهای خارجی در صورتی که خواهان استفاده از خدمات ایرانی هستند، خدمات به آنها ارائه شود.

نمایشگاه کیتکس با هدف تکمیل علم و فناوری، تجاری سازی، ورود به بازارهای جهانی و همچنین رشد و توسعه کسب و کارهای نوین و دانش بنیان و قطع زنجیره وابستگی با رویکرد برق پایدار و اقتصاد دانش بنیان از ۱۹ تا ۲۲ شهریورماه در کیش برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار