مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه شمالی از کسب درآمد ۳۲ میلیارد ریالی نوغانداران این شهرستان حاصل از فروش پیله ابریشم بهاره خبر داد.

علی نوری نژاد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی از کسب درآمد ۳۲ میلیارد ریالی نوغانداران شهرستان سوادکوه شمالی حاصل از فروش پیله ابریشم بهاره خبر داد و گفت:افزایش قیمت پیله ابریشم و تولید ۸ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم پیله‌تر در سال جاری موجب کسب درآمد چشمگیری در بین نوغانداران این شهرستان شده است.

او افزود: کارشناسان این مدیریت با تلاش و نظارت مستمر و برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی در زمینه تفریخ تخم نوغان، مدیریت پرورش کرم جوان و بالغ، تعویض بستر کرم ابریشم، پیشگیری از بیماری‌های کرم ابریشم و اصول صحیح برداشت پیله گامی موثر را در رشد صنعت نوغانداری این شهرستان ایفا می‌کنند.

نوری نژاد در خاتمه شناسایی و معرفی یکی از نوغانداران شهرستان به عنوان نوغاندار نمونه کشوری، برگزاری جشن برداشت پیله ابریشم با حضور مسئولین استانی و شهرستانی تاثیرگذار در صنعت نوغانداری به منظور احیا و توسعه نوغانداری شهرستان، توزیع نهال اصلاح شده توت، توزیع بستر طبقاتی متحرک و نهاده‌های مورد نیاز پرورش کرم ابریشم بصورت رایگان در بین بهره برداران را از از اقدامات موثر این مدیریت در رشد و توسعه صنعت نوغانداری این شهرستان در سال‌های اخیر برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.