مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به میزان صید سالانه آبزیان از ۳۲۱ هزار تن به ۳۶۶ هزار تن رسیده است،گفت: هرمزگان توانست در سال گذشته بیش از ۴۰ درصد صید کشور را به خود اختصاص دهد.

مسعود بارانی مدیرکل شیلات هرمزگان هرمزگان، با اشاره به کسب رتبه نخست شیلات هرمزگان در صید کشور با افزایش ۴۰ هزار تنی در صید آبزیان، افزود: صید و صیادی در اقتصاد دریامحور و سفره مردم هرمزگان اهمیت ویژه ای دارد و هم‌اکنون ارتزاق افزون‌بر ۴۰ هزار خانوار هرمزگانی از طریق فعالیت‌های صید و صیادی انجام می‌شود.

وی گفت: شیلات هرمزگان دارای ۱۹ بندر صیادی است که از این تعداد ۱۵ بندر صیادی فعال و در حال خدمات رسانی به جامعه صیادی است؛ این درحالی است که ۳۵ درصد از بنادر صیادی کشور متعلق به استان هرمزگان است

مدیرکل شیلات هرمزگان افزود: شیلات هرمزگان با داشتن ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر نوار ساحلی، ۱۹ بندر صیادی، ۲۲ موج شکن مردمی، افزون بر ۴۰ مرکز تخلیه صید با حدود هفت هزار شناور صیادی در قالب حدود ۷۵ تعاونی صیادی در سطح استان جایگاه مهمی در صید و صیادی کشور دارد.

بارانی گفت: در کنار رشد صید، استان هرمزگان با حمایت‌های سازمان شیلات ایران و استانداری هرمزگان گام‌های خوبی با پیگیری شیلات هرمزگان در راستای صید و صیادی پایدار و مسئولانه و حفط منافع دراز مدت جامعه صیادی برداشته شده است.

وی افزود: شیلات هرمزگان در زمینه حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان اقدامات خوبی داشته است که از این بین می توان به آغاز عملیات اجرایی احداث سه مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در سه شهرستان جاسک، بندرلنگه و قشم، احداث افزون بر پنج هزار قطعه سازه زیستگاه مصنوعی در آب های استان وهمچنین رهاسازی افزون بر ۳۰ میلیون قطعه بچه میگو و ماهی بومی در هرمزگان اشاره کرد.

ساردین ماهیان، متو ماهیان ، هوور،کوتر، گیش، هامور،شیر، حلوا سیاه، سارم، سوکلا، قباد، میش ماهی و میگو بیشترین ترکیب صید استان هرمزگان را تشکیل می‌هد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.