ملازاده گفت: مدرسه تخصصی انرژی اتمی هرمزگان نیز با هدف تربیت نیروهای متخصص بومی جهت تصدی مشاغل در نیروگاه اتمی سیریک در سال های آینده احداث می‌شود.

ملازاده گفت: هدف‌مان از تاسیس مدرسه انرژی اتمی در استان هرمزگان، تربیت نیروهای متخصص بومی است تا در آینده بتوانند در نیروگاه اتمی سیریک مشغول به کار شوند.

وی با قدردانی از تلاش‌های استاندار هرمزگان و همچنین مدیرکل آموزش و پرورش استان برای ساخت این فضای آموزشی تاکید کرد: این همکاری‌ها باید ادامه پیدا کند تا بتوانیم از ظرفیت‌های استان هرمزگان به بهترین نحو بهره‌برداری کنیم.

مدیرعامل موسسه صنعت هسته‌ای کشور همچنین به دیگر اهداف مدارس انرژی اتمی و انطباق با سند تحول بنیادین اشاره و بیان کرد: تربیت نیروی انسانی مومن و معتقد، ارتقای فعالیت‌ها و اثربخشی نظام تعلیم و تربیت، گسترش و تامین همه جانبه عدالت آموزشی و تربیتی، بازنگری و بازسازی ساختارها ارتقای اثربخشی و کارایی نیروی انسانی شاغل در مجموعه و همچنین افزایش مشارکت در ارتقای نظام آموزشی کشور از دیگر اهداف تاسیس مدارس انرژی اتمی در کشور است.

ملازاده با تاکید بر اهمیت استفاده از نیروهای نخبه و مستعد استان در مدیریت و اداره مدارس انرژی اتمی، گفت: همه تلاش‌مان بر این است که از بهترین کارکنان آموزش و پرورش استان برای این مدارس استفاده کنیم، این رویکرد نه تنها به ارتقای کیفیت آموزشی کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود نیروهای بومی از همان ابتدا با فلسفه و اهداف این مدارس آشنا شوند.

وی همچنین به موفقیت‌های دانش‌آموزان مدارس انرژی اتمی در مسابقات جهانی اشاره و اظهار کرد: دانش‌آموزان ما در مسابقات جهانی ژنو پنج مدال کسب کردند و این نشان‌دهنده سطح بالای آموزشی و تربیتی این مدارس است؛ این موفقیت‌ها تنها به دلیل تمرکز بر آموزش نیست، بلکه توجه به پرورش و توسعه همه‌جانبه دانش‌آموزان نیز در دستورکار قرار دارد.

مدیرعامل موسسه صنعت هسته‌ای کشور در پایان، به برنامه‌های آینده موسسه برای توسعه مدارس انرژی اتمی در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: در تلاش‌ایم تا با تاسیس مدارس بیشتر در سایر استان‌ها، نیروهای متخصص و نخبه‌ای را تربیت کنیم که بتوانند در پروژه‌های مختلف صنعتی و علمی کشور نقش‌آفرینی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.