تحلیلگر سابق سیا می‌گوید رئیس جمهور اوکراین قصد دارد فرمانده کل ارتش این کشور را برکنار کند.

لری جانسون، تحلیلگر سابق سیا می‌گوید که به نظر می‌رسد زلنسکی قصد داشته باشد «از شر الکساندر سیرسکی خلاص شده» و شخص دیگری را جایگزین او کند، زیرا او طی چند ماه فرماندهی ارتش اوکراین، چندین تصمیم راهبردی ناموفق گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تاس، پیش از این نیز برخی رسانه‌های اوکراینی گفته بودند که به دلیل شکست‌های اخیر ارتش اوکراین، زلنسکی چندان از عملکرد سیرسکی راضی نیست. 

«سرگئی کریوونوس» ژنرال بازنشسته اوکراینی نیز در همین راستا گفته بود که در پی شکست‌های اخیر ارتش اوکراین، ممکن است زلنسکی فرمانده کل ارتش را قربانی کند تا انتقادات را نسبت به خود کاهش داده و مشکلات را به گردن او بیندازد. این مقام سابق اوکراینی در ادامه تاکید کرد: «چنین اقدامات افراطی و برکنار کردن پرسنل ارشد در زمان جنگ کمکی به نظم کشور نمی‌کند». 

زلنسکی پیش از این و در بهمن‌ماه نیز «والری زالوژنی» را از مقام فرمانده کل ارتش عزل کرده بود. زالوژنی اندکی پیش از این رخداد، وضعیت در میدان نبرد را «بن‌بست» توصیف کرده بود. خروج زالوژنی برجسته‌ترین تغییر در نیرو‌های نظامی ارشد اوکراین از زمان آغاز جنگ بود و اختلافات داخلی را در میانه کمبود مهمات و نیروی انسانی این کشور مشخص‌تر کرد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار