معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به رشد ۵۱ درصدی صدور مجوز‌های تشکل‌های اجتماعی استان در دولت سیزدهم گفت: صدور مجوز تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد استان خراسان جنوبی سرعت می‌گیرد.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در شورای توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد استان ضمن تبریک به مردم ولایتمدار خراسان جنوبی که با لبیک به ندای رهبری مشارکت خوبی را در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری رقم زدند، گفت: در موضوع تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد بار‌ها تأکید شده و اعتقاد به این دارم که کمک بسیار بزرگی برای دستگاه‌های اجرایی و مردم به ویژه اقشار آسیب‌پذیر و محروم جامعه هستند.

وی افزود: درخواست‌های سازمان‌های مردم نهاد با نگاه کاملاً کارشناسی و تخصصی در زمینه اهداف و روش اجرا در دبیرخانه شورای توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد استان بررسی و در راستای اثربخشی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی هدف‌گذاری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: این روند نویددهنده ارتقاء سطح توسعه مشارکت‌های مردمی و حضور مردم در کنار دستگاه‌های متولی در حل معضلات و مشکلات اجتماعی خواهد بود.

طالبی با اشاره به رشد ۵۱ درصدی صدور مجوز‌های تشکل‌های اجتماعی استان در دولت سیزدهم گفت: در حوزه استانداری، فرمانداری‌ها و دستگاه‌های مربوطه باید به پرونده‌های در دست اقدام برای راه‌اندازی تشکل و سازمان‌های مردم نهاد در استان سرعت دهند تا کار خود را به صورت رسمی آغاز کنند.

وی با توجه به اینکه تشکل‌های مردم نهاد به عنوان بازوی پرتوان دولت در حل مسائل اجتماعی هستند از اقشار مختلف گروه‌های مردمی و جهادی به ویژه جوانان که به صورت تیمی کار می‌کنند و دغدغه رفع آسیب‌های اجتماعی را دارند، خواست تا به میدان آمده و درخواست تاسیس سازمان‌های مردم نهاد در چارچوب شورای حمایت و توسعه استان در سطح استانی و شهرستانی ارائه کنند و در ذیل تشکل‌های اجتماعی به صورت قانون‌مند و نظام‌مند مجوز بگیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۴۶۷ سازمان مردم نهاد در استان بیان کرد: از این تعداد ۲۶۴ سازمان مردم نهاد با مجوز استانداری و فرمانداری‌های تابعه، ۱۱۸ سازمان مردم نهاد با مجوز اداره کل بهزیستی، ۸۵ سازمان مردم نهاد با مجوز اداره کل ورزش و جوانان در استان در موضوعات مختلف اعم از کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، تحکیم خانواده، جوانان، سلامت، ارزش‌های دفاع مقدس و دیگر موضوعات فعالیت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.