۲۰۴ مدال به کلکسیون افتخارات ورزشکاران خراسان جنوبی اضافه شد

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از کسب ۲۰۴ مدال قهرمانی از سوی ورزشکاران استان در مسابقات مختلف طی ۲ سال اخیر خبر داد.

قطبی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در نشست خبری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای هیأت‌های ورزشی استان جذب کرده‌ایم.

او افزود: ۴۷۰ میلیارد ریال هم از اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای به حوزه ورزش و جوانان اختصاص یافته که ۳۵ درصد این اعتبار مربوط به شهرستان قاینات است.

قطبی تصریح کرد: در حوزه ورزش قهرمانی طی ۲ سال اخیر ورزشکاران استان موفق به کسب هشت مدال جهانی، هفت مدال آسیایی، هشت مدال بین المللی و ۱۸۱ مدال کشوری شده‌اند و ۳۶۹ مورد اعزام به مسابقات ملی و منطقه‌ای، هشت مورد میزبانی مسابقات کشوری، ۷۱ مورد دعوت به تیم ملی و ۲۴ عضو در تیم ملی داشته‌ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: ۵۷ طرح ورزشی استان از سال ۱۴۰۰ تاکنون به بهره‌برداری رسیده و ۹۷۹ رویداد در حوزه ورزش همگانی برگزار شده که ۴۴۵ مورد روستایی بوده است و در حوزه ورزش همگانی جزو پنج استان برتر هستیم.

او گفت: در این مدت ۴۷ خانه ورزشی روستایی در استان تجهیز شد و امسال هم ۲ خانه نشاط و تندرستی در روستا‌های پرجمعیت شهرستان‌های درمیان و قاینات احداث می‌شود.

قطبی افزود: در حوزه ورزش قهرمانی ۳۴ هزار ورزشکار سازمان یافته در خراسان جنوبی وجود دارد که در هیأت‌های ورزشی فعالیت دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افتتاح ۴۵ زمین چمن مصنوعی با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال، تجهیز ۲ خانه جوان با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال و راه اندازی پنج استخر شنا را از دیگر اقدامات ۲ سال اخیر ذکر کرد.

او گفت: همچنین اولین خانه کشتی روستایی در استان از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی کلنگ زنی شد، ساخت و تجهیز ۹ باب زمین چمن مصنوعی نیز از محل این طرح در حال اجراست.

قطبی همچنین از فعالیت ۵۸ سازمان مردم نهاد حوزه جوانان در استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۲۸ سمن در دولت سیزدهم ایجاد شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۱ کارگاه توانمندسازی و ارتقای اعضای سازمان‌های مردم نهاد در استان برگزار شده است، گفت: ۲۲ طرح از سمن‌های استان در وزارت ورزش و جونان تصویب و از اعتبارات ملی بهره‌مند شده‌اند.

او راه‌اندازی دبیرخانه ۲ سمن شامل علمی پژوهشی و کارآفرینی، اجرای طرح ملی گفت و شنود با جوانان، برگزاری ۵۹۶ کارگاه آموزشی پیش، حین و پس از ازدواج، آموزش هشت هزار و ۹۹۸ نفر در طرح سرباز مهارت، برگزاری کارگاه‌های فرزندپروری و فرزندآوری، جوانی جمعیت و ارائه آموزش‌های رایگان در ازدواج آسان را از دیگر اقدامات عنوان کرد.

قطبی با اشاره به راه‌اندازی مجمع خیرین ازدواج در بیرجند گفت: مجوز اولین مرکز واسطه‌گری ازدواج نیز در استان اخذ شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.