حجت‌الاسلام والمسلمین زنجیرزن حسینی گفت: در شرح زیارت عاشورا، هفت شهر عشق را تعریف کرده‌ایم که شامل هفت منزل و چهل مقام است و سالک الی الله باید این هفت منزل را طی کند تا به سر منزل مقصود برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم زنجیرزن حسینی، کارشناس مذهبی و استاد حوزه و دانشگاه در ادامه شرح زیارت با فضیلت عاشورا بیان کرد: انسان باید مراتب سلوکی را با زیارت عاشورای اباعبدالله الحسین علیه‌السلام کشف کند. 

در شرح زیارت عاشورا، هفت شهر عشق را تعریف کرده‌ایم که شامل هفت منزل و چهل مقام است و سالک الی الله باید این هفت منزل را طی کند تا به سر منزل مقصود برسد که منزل اول، دارالثنا است و سالک الی الله در منزل اول، ثنا و مجد خود نسبت به معشوقش را با سلام‌هایی آغاز کرده که به حضرت ارباب عشق عرضه می‌کند و در سلام‌ها عرض ارادت به ساحت قدسی حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام دارد. 

این کارشناس مذهبی تأکید کرد: منزل دوم، دارالعزاست که با ذکر یا اباعبدلله شروع می‌شود «یا اباعَبْدِاللَّهِ لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِیَّةُ، وَجَلَّتْ وَعَظُمَتِ الْمُصیبَةُ» که سالک الی الله باید عمق مصیبت را درک کند تا بتواند مسیر‌های پسین را طی کند. 

منزل سوم، دارالبراست که سالک در این منزل برائت خودش را درمورد دشمنان ظاهری و باطنی معشوقش، حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام بیان می‌کند که این منزل با ذکر یا اباعبدلله (ع) آغاز می‌شود...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار