مدیر زراعت جهاد کشاورزی زنجان با اشاره به آغاز برداشت محصولات علوفه‌ای در استان، گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود میزان برداشت این محصولات در استان به ۱۵ هزار تن برسد.

مسیح‌اله محمدی روز یکشنبه گفت: کشت علوفه‌های ماشک، خلر، نخود علوفه‌ای، یونجه و قصیل به صورت دیم در اراضی استان در قالب طرح جهش تولید انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین سطح محصولات علوفه‌ای استان در علوفه‌های دیم، یونجه است، ادامه داد: با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی مختلف در مناطق استان، برداشت این محصولات از خرداد امسال آغاز شده است که در بعضی مناطق ادامه دارد.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان با تاکید بر اینکه در سال زراعی جاری، سطح کشت محصولات علوفه‌ای در اراضی دیم بیش از هفت هزار و ۵۰۰ هکتار بوده است، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود میزان تولید انواع علوفه خشک مزارع استان به بیش از ۱۵ هزار تن برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه به واسطه بحران آب در کشور، بحث کاهش حقابه در حال حاضر، به شدت مطرح است، گفت: بر این اساس، افزایش و حفظ تولیدات کشاورزی اراضی دیم به عنوان یکی از ظرفیت‌های تولید مطرح است.

این مسوول گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان به تبع سیاست‌های وزارت متبوع هر ساله با ترویج کشت در قالب طرح جهش تولید با پشتیبانی فنی، آموزشی، ترویجی و تامین نهاده‌های مورد نیاز نسبت به توسعه این محصولات اقدام می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.