امام جمعه ابهر گفت: ایام عزاداری امام حسین (ع) فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و همه باید از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام سعید مرادپور با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، گفت: اهداف ما در عزاداری‌ها نباید با اهداف امام حسین (ع) مغایرت داشته باشد.

وی اضافه کرد: دوری از تحریفات و به ویژه جلوگیری از تحریف وقایع عاشورا از موضوعاتی است که حتما باید در عزاداری‌های امام حسین(ع) مدنظر قرار گیرد.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه مطالعه و تحقیق در واقع عاشورا باید مدنظر هیات های مذهبی و به ویژه مداحان قرار گیرد، افزود: تاریخ بدون تحلیل فایده‌ای ندارد بنابراین باید تاریخ تحلیل و با عقل سنجیده شود.

وی با درخواست از هیات های مذهبی برای رعایت نظم و انضباط، ادامه داد: دشمنان همواره در تلاش هستند که در هیات های مذهبی و اجتماعات مسلمانان اختلال ایجاد کنند و باید مراقب دسیسه ها و نقشه های آنها باشیم.

مرادپور با تاکید بر اینکه یکی از اهداف قیام عاشورا اقامه نماز است تا جایی که امام حسین (ع) حتی در بحبوحه جنگ نیز از نماز غافل نبودند، افزود: یکی از نکات که باید مدنظر هیات‌های عزاداری قرار گیرد رعایت وقت نماز است.

وی با یادآوری اینکه استفاده از ظرفیت وعاظ و مبلغین برای تبلیغ دین و تبیین واقعه عاشورا باید مدنظر باشد، تصریح کرد: ماه محرم یک فرصت برای تبلیغ و تبیین است که باید از این فرصت بهره کافی را داشت.

این مسئول تاکید کرد: بیان عقاید، احکام و اخلاق نیز از مهمترین موضوعاتی است که باید به آن پرداخته شود و از این فرصت ارزشمند در بیان عقاید، احکام و اخلاق دینی و اسلامی استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.