همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، ۱۰ شب مجلس تعزیه‌خوانی در ضلع شمالی میدان نبوت برای سومین سال متوالی برگزار می‌شود.

میلاد علی‌نیا معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۸ ضمن تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری ماه محرم گفت: به برکت نام سیدالشهدا و به همت این معاونت امسال سومین سالی است که مراسم تعزیه‌خوانی در میدان نبوت تهران برپا می‌شود. بر همین‌ اساس روز شنبه همزمان با فرا رسیدن شب اول ماه محرم، طی مراسمی با حضور هیئت‌های مذهبی و مردمی محلات منطقه، علاوه بر اجرای مراسم سیاه‌پوشان محرم، اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی در میدان نبوت آغاز شد.

علی‌نیا از برپایی مراسم تعزیه‌خوانی به مدت ۱۰ شب از روز یکشنبه در ساعت ۱۸:۳۰ تا نماز مغرب و عشا در میدان نبوت تهران به عنوان برنامه شاخص خبر داد و افزود: در این ایام با برپایی موکب زینبیه در میدان نبوت، شهرداری منطقه ضمن پذیرایی از سوگواران اباعبدالله الحسین (ع) با همکاری فرهنگسرای گلستان مراسم تعزیه‌خوانی را به مدت ۱۰ شب در دستور کار قرار داده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۸ در پایان با اشاره به تجلیل از تعدادی از پیر غلامان اهل‌بیت (س) ادامه داد: همزمان با فرارسیدن ماه محرم، این معاونت، ادارات و ساختمان‌های تابعه و سرای محلات سیاه‌پوش شدند و اجرای برنامه‌های مناسبتی برای شهروندان به ویژه کودکان در سطح سرای محلات منطقه ابلاغ شد.

منبع: مهر

برچسب ها: تعزیه خوانی ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار