رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به اینکه حفظ حرمت ماه محرم خط قرمز ماست از طرفداران نامزد پیروز خواست از جشن و پایکوبی بپرهیزند. 

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان با حضور در حوزه رأی گیری مسجد قدس بندرعباس ضمن شرکت در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری، رأی خود را به صندوق انداخت. 

رئیس کل دادگستری هرمزگان در حاشیه حضور خود در حوزه اخذ رأی مسجد قدس بندرعباس با بیان اینکه حق انتخاب در تمام نظام های حقوقی جهان به رسمیت شناخته نشده و به مردم تعلق نگرفته است، گفت: بحمداللّه مردم ایران اسلامی به واسطه نعمت انقلاب از این حق مهم و سرنوشت ساز برخوردار شده اند و می توانند فرد مورد تأیید خود را برای اداره کشور انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور ایران، ریاست اکثر امور مهم مردم و جامعه را بر عهده دارد، افزود: انتخاب رئیس جمهور حق ارزشمندی است که طبق اصل ۱۱۷ قانون اساسی و مواد ۱۲ و ۱۳ قانون انتخابات ریاست جمهوری به مردم داده شده است و این موضوع، سازوکار انتخابات با کیفیتی را پیش بینی و محقق نموده است.

قهرمانی گفت: سازو کار پیش بینی شده در قانون ایران هم برای مردم عزت قائل هست و هم برای فرد منتخب پشتوانه بیشتری را به همراه دارد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان خاطرنشان کرد: در حوزه نظارت بر سلامت انتخابات، موضوع نظارت دستگاه قضایی در هفته گذشته تمام نشده است و حضور حدود ۶۰ نفر از قضات ناظر در هیئت های مربوطه امروز نیز تداوم دارد و تا پایان مراحل رأی گیری و اعلام نتایج ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه نمایندگان شورای نگهبان، نمایندگان نامزدها و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی در حوزه ها حضور دارند گفت: تا امروز در استان هرمزگان هیچگونه تخلف و جرمی گزارش نشده است و انتخابات در بهترین و سالم ترین شرایط در حال برگزاری است.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان افزود: در آستانه ماه محرم قرار داریم و پیام نهضت عاشورا و حضرت سیدالشهدا (ع) پیام عزت و دوری از ذلت است و نیازی به یادآوری نیست و بدون تردید مردم فهیم و متدین استان همچون همیشه حرمت این ماه را نگهداشته و پس از اعلام نتایج رسمی و مشخص شدن فرد پیروز نیز در این راستا اقدام خواهند کرد.

وی با بیان اینکه حرمت ماه محرم خط قرمز ما است، تأکید کرد: هر گونه شادی و پایکوبی در ماه محرم ممنوع است و از طرفداران نامزد پیروز می خواهیم ضمن رعایت شأن و حرمت ماه محرم، ملاحظه این موضوع را داشته باشند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: در پایان از همه مردم استان و اقشار مختلف ملت ایران در سراسر کشور دعوت می کنم با حضور حداکثری و با ایجاد شوق انتخاباتی هم برای مردم عزت و احترام بیافرینند، هم موجب سربلندی نظام شوند و هم برای رئیس جمهور آینده پشتوانه و اعتبار ایجاد کنند.

حفظ حرمت ماه محرم خط قرمز ما است/ طرفداران نامزد پیروز از جشن و پایکوبی بپرهیزند 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.