کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: سرعت وزش باد از بعدازظهر امروز پنجشنبه در نواحی مختلف استان افزایش می‌یابد و در برخی مناطق به آستانه نسبتا شدید می‌رسد.

الهام نجفی کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه های هواشناسی آسمان مناطق مختلف استان طی امروز غالبا صاف خواهد بود و در بعدازظهر با وزش باد همراه می‌شود.

وی یادآور شد: طی روزهای آینده جو پایداری در استان حاکم خواهد بود اما در بعدازظهرها سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت به طوریکه برای روز یکشنبه در برخی مناطق سرعت وزش باد به حد شدید پیش بینی شده است.

نجفی اظهار داشت: دمای هوا در اغلب مناطق استان طی امروز و فردا جمعه افزایش می یابد و از روز شنبه هفته آینده به طور نسبی با کاهش همراه می‌شود. وی ادامه داد: طی شبانه روز گذشته ایستگاه سجاس با ۱۱ درجه سانتیگراد به عنوان خنک‌ترین و حلب با ۳۷ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان ثبت شدند.

نجفی دمای فعلی شهر زنجان را ۲۲ درجه سانتیگراد بیان کرد و ادامه داد: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است. این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۶ و ۳۳ درجه، ابهر ۱۶ و ۳۲ درجه،‌ خرمدره ۱۵ و ۳۲ درجه، آب‌بر ۲۱ و ۳۲ درجه، قیدار ۱۵ و ۳۱ درجه، سلطانیه ۱۳ و ۳۳ درجه و ماهنشان ۱۹ و ۳۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.