سرعت وزش باد در زنجان به آستانه نسبتا شدید می‌رسد

کارشناس پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: شرایط جوی ناپایدار حاکم در منطقه تا فردا همچنان ادامه می‌یابد و سرعت وزش باد در بعدازظهرها به آستانه نسبتا شدید می‌رسد.

مرتضی قدیمی کارشناس پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: امروز و فردا برای ساعات قبل از ظهر آسمان صاف تا قسمتی ابری و در بعدازظهر افزایش پوشش ابر انتظار می رود که این شرایط گاه با رگبار پراکنده باران و رعد و برق همراه می شود.

وی یادآور شد: در مجموع بارش قابل توجهی پیش بینی نشده است اما به دلیل ماهیت همرفتی بارش‌ها، رگبارهای محدود و محلی شدیدی را شاهد خواهیم بود که بر این اساس آبگرفتگی معابر محتمل است.

قدیمی با بیان اینکه وقوع رعد و برق های متناوب نیز در مناطق کوهستانی پیش بینی شده است که هم استانی ها باید از صعود به ارتفاعات اجتناب کنند، اظهار داشت: اواخر هفته جاری شرایط جو پایدارتری در استان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: طی شبانه روز گذشته ایستگاه لولک آباد با ۹ درجه کمترین و حلب با ۳۸ سانتیگراد بیشترین دمای استان را ثبت کردند.

قدیمی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۷ درجه سانتیگراد بیان کرد و ادامه داد: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۳ و ۳۱ درجه، ابهر و خرمدره ۱۴ و ۲۹ درجه، آب‌بر ۱۹ و ۲۹ درجه، قیدار ۱۳ و ۳۰ درجه، سلطانیه ۱۲ و ۳۰ درجه و ماهنشان ۱۷ و ۳۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

برچسب ها: هواشناسی ، وضعیت هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.