اجرای طرح سامان خانواده گامی موثر برای افزایش جوانی جمعیت در یزد

مدیر طرح سامان خانواده استان یزد گفت: طرح سامان خانواده با هدف تشویق به تشکیل خانواده و تقویت آن در استان اجرایی شده است.

رحیمی نسب مدیر طرح سامان خانواده استان یزد گفت: از دو سال پیش طرح سامان خانواده با هدف تشویق به تشکیل خانواده و تقویت آن در استان یزد اجرایی شده است و از خانوار‌های واجد شرایط با پرداخت تسهیلات، واگذاری زمین و مشاوره‌های تخصصی حمایت می‌شود. 

وی ادامه داد:فعالان طرح سامان خانواده در شش کمیته در حال فعالیت هستند و فعالان این طرح با هدف تغییر وبهبود در روش‌های مدیریت در خانواده وحواشی آن در حال فعالیت هستند. 

رحیمی نسب ادامه داد: در این طرح ۲۵ دستگاه و ۸۰ سمن ارتباط معنا دارند و از موازی کاری جلوگیری می‌شود و به سمت هم افزایی و افزایش بهره بری در حال فعالیت هستیم و در راستای هماهنگی با طرح سامان خانواده، اجرای قانون جامع حمایت از خانواده که استان یزد در این زمینه رتبه اول کشور را دارا است و اهدای وام‌های ازدواج، فرزند آوری و بحث اهدای زمین که در کشور اول هستیم را داشته ایم. در بحث اهدای زمین بیش از ۹ هزار قطعه زمین واگذار شده است.

وی ادامه داد: در بحث بیمه زنان خانه دار دارای سه فرزند و به بالای زیر ۴۰ سال، جزو اولین استان‌ها بوده ایم و در راستای تسهیل دسترسی به جهیزیه آسان، سیسمونی و برگزاری جشن‌هایی با هزینه کم همه دستگاه‌ها و سمن‌ها در راستای ازدواج، فرزند آوری و کاهش طلاق در تلاش هستند.

مدیر طرح سامانه خانواده ادامه داد:بافعالیت‌های مشترک همه دستگاه‌ها در این دو سال شاهد بهبود شاخص‌های ازدواج هستیم و شیب تند شاخص‌های ازدواج سخت در حال کاهش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.