جلیلی: از طریق ورزش می‌توان ارزآوری و پویایی اقتصاد داشته باشیم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: به ورزش قهرمانی باید بها داد؛ چون بر سایر حوزه‌های ورزشی تاثیر دارد.

سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دیدار با ورزشکاران در زورخانه جوانمردان شهدای کن گفت: نگاه‌ها و رویکرد‌های نامزد‌های انتخاباتی نسبت به ورزش و مسائل آن، خیلی مجال برای بیان پیدا نکرد. 

وی با بیان اینکه به ورزش قهرمانی باید بها داد؛ چون بر سایر حوزه‌های ورزشی تاثیر دارد، گفت: لازمه بها دادن به ورزش قهرمانی این است که به ورزش حرفه‌ای توجه ویژه داشته باشیم.

جلیلی با اشاره به اینکه باشگاه‌های قهرمانی ما برای تربیت قهرمان، حتما باید پشتیبانی و برنامه ریزی دولت را داشته باشند، گفت: مردم و بخش خصوصی نیز آمادگی دارند تا در زمینه‌های ورزش قهرمانی مشارکت داشته باشند.

یکی از مهم‌ترین وظایف دولت پرداختن به ورزش بانوان است

جلیلی ادامه داد: اگر ورزش با اقتصاد درست باشد سبب نشاد و پویایی اقتصادی در یک زمینه ارزشمند می‌شود و نیازمند کار و برنامه ریزی است. یکی از بحث‌ها ورزش محلی و بومی است و باعث نشاط و بالندگی است و باید در حفظ، ارتقاء و ترویج آن بکوشند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: اینجاست که ورزش متناسب با قشر‌های مختلف اهمیت دارد. به ورزش بانوان باید اشاره کنم و یکی از مهم‌ترین کار‌ها که دولت وظیفه خود می‌داند پرداختن به ورزش بانوان است و خانواده و بانوان رکن خانواده هستند و برای حضور موثر در خانواده‌ها لازمه آن توجه ویژه به ورزش بانوان است.

وی گفت: اگر در این زمینه کار جدی کنیم و دولت بخواهد خیلی از هزینه‌ها را کاهش دهد، زمانی موفق می‌شود که به ورزش بانوان اهمیت دهد. ما امکانات ورزشی فراوانی در اختیار دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها داریم و خوب است، اما اینها چقدر درست است؟ اما در ماه ظرفیت عمده‌ای از اینها خالی است و باید مدیریتی باشد تا از امکانات ورزشی استفاده کنند و باید خیلی از طرح‌های ورزشی اولویت داده شود تا زنان و مردان از آن‌ها به بهترین شکل استفاده کنند.

اگر عدالت ورزشی جای خود را پیدا کند موضوعات ورزش و مسکن حل خواهد شد

جلیلی ادامه داد: در بحث ورزش و مدیریت ورزش یکی از موضوعاتی که مردم انتظار دارند شایسته سالاری است. ما امروز در کشورمان نیرو‌های ارزشمند و باتجربه داریم و نباید پارتی بازی جایگزین شایسته سالاری شود.

جلیلی با بیان اینکه چند سال پیش جلسه‌ای با فدراسیون دانش آموزی داشتیم و اگر با ورزش بخواهیم به قله برسیم برنامه ریزی می‌خواهد، افزود: یکی از چیز‌هایی که در مدیریت ورزش اهمیت دارد نگاه بلندمدت است. ما باید این حرکت را راه بیندازیم. باید استعداد‌ها را کشف کنیم و باید سازوکار‌های تجربه شده را که هر استعدادی را شناختیم در رقابت قرار دهیم تا خود را نشان دهند.

وی ادامه داد: اگر عدالت ورزشی جای خود را پیدا کند موضوعات ورزش و مسکن حل خواهد شد و امیدوارم شاهد موفقیت‌های ورزشکاران باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار