ترکمنستان میزبان نشست همسایگان افغانستان

وزارت خارجه ترکمنستان اعلام کرد این کشور در سال جاری میلادی میزبان پنجمین نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان خواهد شد.

وزارت خارجه ترکمنستان در اطلاعیه‌ای اظهار داشت «احمد قربانوف» معاون وزیر خارجه ترکمنستان و «یوشیائو یونگ» نماینده چین برای افغانستان در دیدار با یکدیگر درباره آماده‌سازی پنجمین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان تبادل نظر کردند.

در اطلاعیه این وزارت آمده است دو طرف همچنین درباره وضعیت و چشم‌انداز توسعه تعامل ترکمنستان و نیز جنبه‌های کلیدی دستورکار بین‌المللی و منطقه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

قربانوف همچنین تأکید کرد ترکمنستان پلتفرم‌های بین‌المللی چندجانبه برای حفظ ثبات در افغانستان را عامل مهمی در ترمیم و رشد پایدار وضعیت اجتماعی-اقتصادی افغانستان می‌داند.

در پایان نیز دو طرف تصریح کردند ترکمنستان و چین با پایبندی به اصول دوستی و حسن همجواری، به حمایت کامل از بهبود وضعیت اقتصادی افغانستان ادامه خواهند داد.

چهارمین نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان 24 فروردین 1402 در شهر سمرقند ازبکستان برگزار شد و وزیران خارجه چین، ایران، پاکستان، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان در آن حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.