شهر کریمه شادمان طلوع خورشید هفتم+فیلم

بارگاه منور کریمه اهل بیت(س) در شب میلاد هفتمین خورشید آسمان امامت مملو از دلدادگانی است که آمده اند میلاد پدر را تبریک بگویند.

 شهر مقدس قم در شب میلاد باب الحوائج، حضرت امام موسی کاظم علیه السلام سراسر جشن و شادمانی است.

زائران و مجاوران آستان مقدس و نورانی دختر هفتمین خورشید، امام کاظم علیه السلام با شاخه‌های گل و سلام و صلوات و عرض تبریک به بانوی کرامت، شور و حالی معنوی ویژه‌ای به این بارگاه منور داده اند.

جای جای شهرمقدس قم چراغانی و آذین بندی شده است و و با برپایی جشن و شادمانی میلاد هفتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حال و هوای ویژه‌ای گرفته است.


آستان مقدس حضرت معصومه (س) به مناسبت این میلاد فرخنده برنامه‌های شاد و متنوعی، چون مدیحه سرایی، مولودی خوانی، و همچنین سخنرانی‌های مذهبی را برای زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت (ع) تدارک دیده است.

امام موسی کاظم فرزند امام جعفر صادق علیهما السلام پس از شهادت پدر بزرگوارشان رهبری و هدایت شیعیان را به عهده گرفتند و با روش‌های مبارزاتی مختلف اسلام ناب و مذهب شیعه را به نسل های بعد رساندند.

امام کاظم (ع) برای ارتباط با شیعیان، سازمان وکالت را گسترش داد و در مناطق مختلف، افرادی را به عنوان وکیل تعیین فرمودند.

ایشان پدر بزرگوار امام رضا (ع) و حضرت معصومه (ع) و احمدبن موسی (شاهچراغ) هستند.

آن حضرت القاب مختلفی داشتند؛ مشهورترین آن‌ها «کاظم» بوده که گفته شده به خاطر کنترل خشم شان در مقابل سوء رفتار دیگران، به آن شناخته شده اند.  با این حال، به علت عبادت‌های بسیاری که داشتند، ایشان را «عبد صالح» نیز لقب داده اند. مشهورترین کنیه‌های ایشان نیز ابوالحسن و ابو ابراهیم بوده است .نقش انگشتر مبارکشان عبارت «الملک لله وحده» بوده است.

ایشان را باب الحوائج لقب داده اند، زیرا هیچ نیازمندی نبود که به ایشان مراجعه کند و دست خالی برگردد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار