به تعویق افتادن مراسم تعویض پرده جدید کعبه

در حالی که سعودی‌ها از تعویض پرده جدید کعبه در اول محرم به جای روز عرفه خبر داده بودند، باز هم این مراسم در زمان مقرر برپا نمی‌شود.

«ورودی کعبه را برای مراسم سالانه در نیمه محرم ۱۴۴۶ باز می‌کنم.» این را کلیددار جدید کعبه شیخ عبدالوهاب می‌گوید.

مراسم تحویل کلید کعبه و مقام حضرت ابراهیم علیه السلام به مسن‌ترین عضو خاندان الشیبه شیخ عبدالوهاب (هفتاد و هشتمین کلیددار کعبه) برگزار شد. او با اشاره به کسب این توفیق می‌گوید که «زمان‌بندی جدیدی برای مراسم شست‌وشوی کعبه درنظر می‌گیریم.» این در حالی است که پس از تعویض نشدن پرده کعبه در روز عرفه، سعودی‌ها از جایگزینی پرده جدید در اول محرم و شست‌وشوی داخل آن در این روز خبر داده بودند.

سرپرست ارشد کعبه شیخ صالح الشیبی جمعه گذشته اول تیرماه امسال درگذشت و بر اساس رسم سعودی‌ها کلید کعبه باید در اختیار مسن‌ترین فرد خاندان الشیبه قرار گیرد. خادم کعبه تنها کسی است که کلید کعبه را در دست دارد و همه امور خانه خدا شامل تعویض پرده کعبه و شستن و خوشبو کردن آن را بر عهده دارد.

با توجه به تغییر کلیددار کعبه، «دو هفته مراسم تعویض پرده کعبه به تعویق می‌افتد.» البته هنوز مسؤولان مسجدالحرام در این زمینه اظهارنظر نکرده‌اند. گفته می‌شود که «این تأخیر برای آمادگی به منظور برپایی مراسم توسط کلیددار جدید کعبه است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار