استاندار بوشهر:

۵۶۱ میلیارد متر مکعب گاز در پارس جنوبی شیرین سازی شد

استاندار بوشهر گفت: طی سه سال اخیر، ۵۶۱ میلیارد متر مکعب گاز در پارس جنوبی شیرین سازی شده است.

احمد محمدی زاده در بازدید از منطقه پارس جنوبی اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده و در تمام بخش‌ها برای تحقق این مهم بهره می‌بریم.

وی افزود: در پارس جنوبی در تولید گاز و سایر مشتقات شاهد جهش قابل قبولی هستیم و در دولت سیزدهم میزان تولید رشد محسوسی داشته است.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: همزمان با روی کار آمدن دولت سیزدهم از مرداد ۱۴۰۰ تا پایان خرداد ۱۴۰۳، بالغ بر ۵۶۱ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه‌های مجتمع گازی پارس جنوبی، تولید، شیرین سازی و به خطوط سراسری ارسال شده است.

احمد باهوش مدیرعامل مجتمع گازی پارس جنوبی نیز با اشاره به تولید ۵۶۱ میلیارد متر مکعب گاز گفت: این دستاورد ارزشمند توسط متخصصان و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی با استفاده از دانش و توان بومی و استفاده ۱۰۰درصدی از کالا‌های ایرانی محقق شده است.

وی افزود: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا پایان خرداد سال ۱۴۰۳بیش از ۷۳۲ میلیون بشکه میعانات گازی در سراسر پالایشگاه‌های پارس جنوبی تولید شده و نقش بسیار مهمی در شکوفایی اقتصاد کشور داشته است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی یادآور شد: در این مدت یک میلیون و ۸۶۰ هزار تن گوگرد دانه‌بندی‌شده مرغوب تولید شده است.

باهوش تصریح کرد: در بازه زمانی فعالیت دولت سیزدهم، تولید ۹ میلیون و ۸۲۰ هزار تن پروپان، ۶ میلیون و ۹۵۰ هزار تن بوتان و هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تن اتان با موفقیت ثبت شده است.

وی ادامه داد: تامین تجهیزات و قطعات حیاتی در مجتمع گاز پارس جنوبی با تمرکز بر توان سازندگان داخلی در اولویت قرار گرفت، به‌طوری که این مجتمع برای سومین بار پیاپی رتبه نخست در همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان را در سطح وزارت نفت به دست آورده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.