کاهش دمای هوا در نواحی شمالی کشور تا پایان هفته

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: برای روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه با کاهش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر، بارش‌ها در نیمه غربی سواحل دریای خزر تقویت خواهد شد.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر در نواحی غربی کشور شاهد رگبار باران خواهیم بود گفت: در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، قم، اصفهان، مرکزی، گیلان، مازندران، ارتفاعات رشته کوه البرز و دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار باران رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: شدت بارش‌ها برای امشب که در حد هشدار نارنجی است در استان‌های اردبیل، زنجان، قزوین، آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، دامنه‌ها و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران، تهران، البرز و سمنان است که منجر به جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها و بارش تگرگ در این مناطق می‌شود و هم‌وطنان باید تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

مدیرکل  پیش‌بینی سازمان هواشناسی توضیح داد: طی روزهای سه‌شنبه تا جمعه در شمال غرب، برخی نقاط شمال شرق و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و سواحل دریای خزر رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: برای روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه با کاهش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر، بارش‌ها در نیمه غربی سواحل دریای خزر تقویت خواهد شد.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی ادامه داد: علاوه بر بارش‌ها، طی چند روز آینده در نوار شرقی کشور و به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. همین‌طور برای ۳ روز آینده برای بخش‌هایی از مرکز استان‌های واقع در غرب و شمال غرب و در دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعات باد و گردوخاک خواهیم داشت.

او تصریح کرد: همچنین امشب شرق دریای عمان و برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج و متلاطم خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت جوی تهران نیز گفت: برای تهران امشب رگبار و رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید و احتمال خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و بیشینه دمای امروز تهران هم به ۳۴ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار