مستاجران از قراردادهای زیرزمینی پرهیز کنند

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: بازار اجاره مسکن طی یک ماه گذشته در شرایط رکود تورمی رفته و هنوز رونق معاملات مسکن آغاز نشده است.

داود بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در حال بازار مسکن در طی ماه گذشته متوقف شده و بازار وارد دوران رکود شده است گفت: بازار مسکن به گونه ای است که خریدار و فروشنده آپارتمان طی یک ماه گذشته صبر کردند به گونه ای که نه معامله خرید انجام شده و نه معامله فروش انجام شده است.

وی افزود: دو طرف معاملات مسکن منتظر انتخاب رئیس‌جمهور جدید هستند تا بلکه با این تحول سیاسی، مسیر قیمت ملک در جهت مورد انتظار آنها قرار بگیرد.

بیگی نژاد  اظهار کرد: فروشنده‌ها خود ۲ دسته هستند که یک دسته از آنها چون قصد خرید آپارتمان مصرفی بعد از فروش محل فعلی سکونت‌شان را دارند (متقاضیان تبدیل بهینه)، آنها نیز در جبهه فکری خریداران، انتظار کاهش قیمت را می‌کشند.

او یادآور شد:مشاوران املاک می‌گویند، در هفته‌های گذشته کسب‌وکارشان به شدت تحت‌الشعاع انتخابات قرار گرفت.

وی از تعیین سقف اجاره بهای مسکن خبر  داد گفت:  اگر میزان سقف اجاره‌بها تعیین‌شده، برای مالکان رضایت‌بخش نباشد شرایط ایجاد قرارداد‌های پنهان فراهم می‌شود که مستاجران توصیه می شود از انعقاد چنین قرارداد های پرهیز کرده تا دچار مشکل نشوند.

خبرنگار:محبوبه کباری 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار