نهال کاری ۱.۴ میلیون هکتار اراضی در راستای مقابله با بیابان زایی

معاون وزیر جهاد گفت: در حال حاضر ۱.۴ میلیون هکتار نهال‌کاری و بخش قابل توجهی مالچ‌پاشی در کشور انجام شده است.

عباسعلی نوبخت رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در مراسم روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی و خشکسالی در جمع خبرنگاران گفت: ایران با سابقه ۶۵ ساله در مبارزه پیرامون رخداد بیابان‌زایی گام‌های موثری را در هماهنگی با سازمان‌های بین‌المللی برداشته است.

او افزود: بر اساس مستندات موجود ایران از سال ۱۳۳۸ به طور غیررسمی و در سال ۱۳۴۴ به صورت رسمی وارد فرایند مقابله با بیابان‌زایی و خشکسالی شده است.

نوبخت شروع کار کشور را در قالب اقدامات بیولوژیک و پس از انقلاب با گسترش نهال‌کاری در سطح کشور اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۱.۴ میلیون هکتار نهال‌کاری و بخش قابل توجهی مالچ‌پاشی در کشور انجام شده است.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار افزود: با ادامه این روند و همکاری‌های بین‌المللی با رعایت همه مبانی کارشناسی می‌توان مهاجرت را در مناطق متأثر از شن‌های روان، معکوس کرد.

نوبخت مقابله با ۵ میلیارد هکتار عرصه بیابان‌زایی در ۱۱۰ کشور جهان را نیازمند همدلی و همکاری بین کشورها دانست و گفت: از سازمان‌های بین‌المللی مانند فائو، یونسکو و سازمان ملل با عنوان نقش تسهیل‌گر برای پیشبرد اهداف مشترک یاد کرد.

نوبخت افزایش دانش زیست محیطی و درک مردم از رخدادهای طبیعی در سال‌های اخیر را مثبت ارزیابی کرد و رشد این فرهنگ را در سطح جهانی قابل‌توجه دانست.

او افزود: در اینجا برای حل چالش‌ها گرد هم آمده‌ایم و پیام وزیر جهادکشاورزی در حمایت از اقدامات مقابله‌ای با پدیده بیابان‌زایی و ظرفیت کاشت یک میلیارد درخت در دولت شهید رییسی از عزم جدی ایران برای مشارکت جهانی در چالش‌های زیست محیطی حکایت دارد.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور طرح کاشت یک میلیارد درخت را مطالبه رهبری و خواست حاکمیت اعلام کرد و گفت: تداوم طرح کاشت یک میلیارد درخت فارغ از روی کار آمدن دولت‌ها  برای رسیدن به ایران سرسبز، ایران قوی و ایران پایدار ادامه دارد.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار