وزش نسبتا شدید باد تا پایان هفته

وزش باد به نسبت شدید تا شدید در هفته جاری پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی می گوید: بررسی‌ها حاکی از نفوذ یک سامانه ناپایدار بارشی از نواحی غربی کشور می‌باشد که سبب برخی ناپایداری‌ها طی امروز (یکشنبه) و دوشنبه خواهد شد.

به گفته رضا مرادی این ناپایداری‌ها به صورت افزایش ابر در ساعات بعدازظهر و اولیه شب و احتمال رگبار و رعدوبرق در برخی از نواحی به ویژه مناطق شمالی استان، همچنین وزش باد نسبتا شدید و گردوخاک خواهد شد.

او افزود: هشدار سطح زرد شماره ۱۷ اداره کل هواشناسی استان مرکزی در خصوص ناپایداری‌های همرفتی و احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها و وقوع صاعقه، همچنین وزش باد نسبتا شدید و گردوخاک طی دو روز آتی صادر شده است.

بر این اساس به دلیل جابجایی توده‌های هوا سرعت وزش باد علاوه بر دو روز آتی طی ساعاتی از روز سه شنبه نیز نسبتا شدید خواهد بود که می‌تواند موجب خیزش گردوخاک در مناطق مستعد استان و همچنین انتقال گردوخاک از مناطق همجوار به استان و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق شود. 

مرادی این را هم گفت که در روز‌های پایانی هفته نیز افزایش ابر در ساعات بعداز ظهر و احتمال رگبار و رعدوبرق بویژه در نیمه شمالی استان و وزش باد شدید موقتی و احتمال گردوخاک پیش بینی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.