آغاز ساخت ۲ طرح صنعتی معدنی و آموزشی در حاجی آباد

ساخت مرحله دوم کارخانه کنسانتره سنگ آهن و مدرسه ۹ کلاسه معدن در حاجی آباد آغاز شد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان گفت: با ساخت مرحله دوم کارخانه کنسانتره مجموعه توسعه و فرآوری سنگ آهن تنگ زاغ به ارزش سه هزار میلیارد تومان، برای حدود ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

 دوستی افزود: طبق برآورد اولیه، هرمزگان بیش از ۸۰۰ میلیون تن سنگ آهن هماتیتی دارد که این ظرفیت به دلیل نبود تکنولوژی کافی درگذشته توسعه نیافته بود.

وی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون این ظرفیت برای تولید یک میلیون تن سنگ آهن هماتیتی ایجاد شده است و با ساخت واحد کنسانتره جدید در این مجموعه، هرمزگان در آینده‌ای نزدیک به قطب اول سنگ آهن هماتیتی در کشور تبدیل می‌شود.

استاندار هرمزگان افزود: امیدواریم این زنجیره در حجم وسیعی توسعه پیدا کند و نگرانی‌ها بابت توسعه افق ۲۵ ساله فولاد در استان بر طرف شود.

دوستی گفت: هنرستان ۹ کلاسه معدن نیز به دلیل نیاز صنعتی و معدنی و با توجه به وجود معادن و صنایع در حال توسعه در این شهرستان ساخته می‌شود.

رئیس سازمان صمت هرمزگان نیز گفت: ساخت واحد کنستانتره آهن یکی از راه‌های دستیابی به مواد اولیه و خوراک کارخانه‌های فولاد است و ساخت مرحله دوم این کارخانه باعث جلوگیری از خام فروشی سنگ آهن می‌شود.

خلیل قاسمی افزود: با ساخت این واحد ظرفیت تولید سنگ آهن استان از یک میلیون تن در سال به دو میلیون تن افزایش می‌یابد.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان نیز گفت: هنرستان ۹ کلاسه معدن با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان و ۹۰۰ مترمربع زیربنا، در زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع ساخته می‌شود.

محمد قویدل افزود: امیدواریم این هنرستان تا مهر ماه سال آینده به بهره برداری برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار